Nieznacznie spadł zysk netto PKO BP

DI
opublikowano: 04-03-2013, 08:42

Największy polski bank pod względem aktywów, PKO BP odnotował w czwartym kwartale 2012 r. zysk netto w kwocie 874,2 mln zł, który pokrył się ze średnią prognoz analityków.

W porównaniu jednak z analogicznym okresem roku 2011. zysk obniżył się z 951,9 mln zł.

Wynik odsetkowy banku w IV kwartale wyniósł 1,863 mld zł i był nieco mniejszy niż zakładali analitycy (średnia wynosiła 1,950 mld zł. Z kolei wynik z tytułu prowizji w ostatnich czterech miesiącach 2012 r. zamknął się kwotą 806,8 mln zł i nieznacznie przekroczył średnią projekcję analityków (775,2 mln zł).

W całym 2012 r. zysk netto instytucji obniżył się o 1 proc. do 3,75 mld zł.

W całym 2012 roku wynik na działalności biznesowej wyniósł 11,57 mld zł, czyli był o 3,8 proc. wyższy niż w 2011 roku.

Koszty w ostatnim kwartale 2012 roku wyniosły 1.240,6 mln zł, czyli były nieznacznie wyższe niż oczekiwał rynek (1.203,8 mln zł).

W całym 2012 roku ogólne koszty administracyjne wzrosły w porównaniu z 2011 rokiem o 4,7 proc. do 4,62 mld zł.

Wskaźnik kosztów do dochodów na koniec 2012 roku wynosił 39,9 proc. czyli był o 0,3 pp wyższy niż w 2011 roku.

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w czwartym kwartale 2012 roku 566,3 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 595,8 mln zł.

Koszt ryzyka na koniec 2012 roku wzrósł o 0,1 pp do 1,4 proc. z 1,3 proc. na koniec 2011 roku, głównie na skutek wzrostu odpisów na kredyty gospodarcze.

Suma bilansowa grupy PKO BP na koniec 2012 roku wyniosła 193,5 mld zł, co oznacza wzrost o 1,4 proc. rdr.

Wolumen kredytów i pożyczek udzielonych klientom wzrósł w 2012 roku 1,6 proc. rdr do 143,99 mld zł. Kredyty mieszkaniowe wzrosły 1 proc. rdr, kredyty gospodarcze wzrosły 1,8 proc. rdr, natomiast kredyty konsumpcyjne spały 10 proc. rdr.

Zobowiązania wobec klientów pod koniec 2012 roku wynosiły 146,2 mld zł, czyli były o 0,2 proc. niższe niż w 2011 roku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane