Nike będzie dalej sponsorować Szarapową

opublikowano: 09-06-2016, 09:33

Nike nie zrezygnuje ze sponsorowania tenisistki Marii Szarapowej pomimo ukarania jej dwuletnią dyskwalifikacją za stosowanie dopingu.

Inny amerykański producent sprzętu sportowego, Head, także nie zamierza rezygnować ze sponsorowania rosyjskiej tenisistki. Producent rakiet twierdzi nawet, że Międzynarodowa Federacja Tenisa podjęła decyzję o dyskwalifikacji nierzetelnie.

Maria Szarapowa
Maria Szarapowa
Bloomberg

Szarapowa zapowiedziała odwołanie się od decyzji o dyskwalifikacji.

Po tym jak w marcu rosyjska tenisistka przyznała się do stosowania meldonium Nike ogłosiło, że zawiesza z nią współpracę. W najnowszym komunikacie amerykańska spółka podkreśla jednak, że „Trybunał ITF ustalił, że Maria nie miała zamiaru złamania reguł”.

- Bazując na decyzji ITF i jej rzeczywistych ustaleń mamy nadzieję zobaczyć Marię z powrotem na korcie i będziemy nadal jej partnerami – głosi oświadczenie Nike.

Inni sponsorzy Szarapowej, m.in. szwajcarski producent zegarków Tag Heuer i niemiecki producent aut Porsche, którzy wcześniej zawiesili współpracę z tenisistką, wciąż nie odnieśli się do decyzji ITF.

Rosyjska tenisistka zarobiła w 2015 roku 29,7 mln USD, najwięcej wśród wszystkich światowych sportsmenek. Tylko 23 proc. tej kwoty zostało przez nią zdobyte na kortach. Szarapowa dostała 23 mln USD w ubiegłym roku od sponsorów, m.in. Avon Products, Nike, Tag Heuer International i Evian. Do listy tych firm dołączyło też Porsche.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane