Inny amerykański producent sprzętu sportowego, Head, także nie zamierza rezygnować ze sponsorowania rosyjskiej tenisistki. Producent rakiet twierdzi nawet, że Międzynarodowa Federacja Tenisa podjęła decyzję o dyskwalifikacji nierzetelnie.

Szarapowa zapowiedziała odwołanie się od decyzji o dyskwalifikacji.
Po tym jak w marcu rosyjska tenisistka przyznała się do stosowania meldonium Nike ogłosiło, że zawiesza z nią współpracę. W najnowszym komunikacie amerykańska spółka podkreśla jednak, że „Trybunał ITF ustalił, że Maria nie miała zamiaru złamania reguł”.
- Bazując na decyzji ITF i jej rzeczywistych ustaleń mamy nadzieję zobaczyć Marię z powrotem na korcie i będziemy nadal jej partnerami – głosi oświadczenie Nike.
Inni sponsorzy Szarapowej, m.in. szwajcarski producent zegarków Tag Heuer i niemiecki producent aut Porsche, którzy wcześniej zawiesili współpracę z tenisistką, wciąż nie odnieśli się do decyzji ITF.
Rosyjska tenisistka zarobiła w 2015 roku 29,7 mln USD, najwięcej wśród wszystkich światowych sportsmenek. Tylko 23 proc. tej kwoty zostało przez nią zdobyte na kortach. Szarapowa dostała 23 mln USD w ubiegłym roku od sponsorów, m.in. Avon Products, Nike, Tag Heuer International i Evian. Do listy tych firm dołączyło też Porsche.