Nike będzie dalej sponsorować Szarapową

Nike nie zrezygnuje ze sponsorowania tenisistki Marii Szarapowej pomimo ukarania jej dwuletnią dyskwalifikacją za stosowanie dopingu.

Inny amerykański producent sprzętu sportowego, Head, także nie zamierza rezygnować ze sponsorowania rosyjskiej tenisistki. Producent rakiet twierdzi nawet, że Międzynarodowa Federacja Tenisa podjęła decyzję o dyskwalifikacji nierzetelnie.

Maria Szarapowa
Zobacz więcej

Maria Szarapowa

Bloomberg

Szarapowa zapowiedziała odwołanie się od decyzji o dyskwalifikacji.

Po tym jak w marcu rosyjska tenisistka przyznała się do stosowania meldonium Nike ogłosiło, że zawiesza z nią współpracę. W najnowszym komunikacie amerykańska spółka podkreśla jednak, że „Trybunał ITF ustalił, że Maria nie miała zamiaru złamania reguł”.

- Bazując na decyzji ITF i jej rzeczywistych ustaleń mamy nadzieję zobaczyć Marię z powrotem na korcie i będziemy nadal jej partnerami – głosi oświadczenie Nike.

Inni sponsorzy Szarapowej, m.in. szwajcarski producent zegarków Tag Heuer i niemiecki producent aut Porsche, którzy wcześniej zawiesili współpracę z tenisistką, wciąż nie odnieśli się do decyzji ITF.

Rosyjska tenisistka zarobiła w 2015 roku 29,7 mln USD, najwięcej wśród wszystkich światowych sportsmenek. Tylko 23 proc. tej kwoty zostało przez nią zdobyte na kortach. Szarapowa dostała 23 mln USD w ubiegłym roku od sponsorów, m.in. Avon Products, Nike, Tag Heuer International i Evian. Do listy tych firm dołączyło też Porsche.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Nike będzie dalej sponsorować Szarapową