Nike stawia na sprzedaż online

opublikowano: 25-03-2020, 09:24

Koncern Nike, jeden z największych na świecie producentów sprzętu i odzieży sportowej odnotował ponad 30 proc. wzrost sprzedaży internetowej w Chinach, po tym jak w wyniku pandemii koronawirusa zmuszony został do zamknięcia swoich placówek.

Amerykańska firma zamknęła większość swoich sklepów na całym świecie, ale twierdzi, że obecnie już około 80 proc. lokali zostało ponownie otwartych w Państwie Środka.

Konsumenci wrócili do sklepów – oświadczył powiedział John Donahoe, dyrektor generalny Nike odnosząc się do chińskich punktów sprzedaży. Często noszą maski na twarz, ale wrócili do sklepów, dodał Donahoe.

Nike odnotowało 5 proc. spadek chińskiej sprzedaży do 1,5 mld USD w ostatnim kwartale finansowym, który zakończył się z końcem lutego. Był to pierwszy spadek w Chinach dla firmy od prawie sześciu lat.

Koncern odnotował jednak dużą sprzedaż online, która wzrosła o 36 proc. w ciągu kwartału. Ma nadzieję, że ten trend pomoże złagodzić spadek sprzedaży po zamknięciu sklepów.

Oczekujemy, że kolejne tygodnie będą trudnym okresem - powiedział John Donahoe, mówiąc o USA i Europie.

Ma nadzieję, że Nike wykorzysta doświadczenia zdobyte w Chinach, aby poradzić sobie z zamykaniem rynków zachodnich.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk. BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu