Niższa prognoza dla rynku gier

opublikowano: 05-11-2018, 13:45

Newzoo obniżył swoja prognozę dla globalnego rynku gier i obecnie oczekuje, ze wzrośnie on w tym roku o 10,9 proc. do 134,9 mld USD. Wcześniejsza prognoza zakładała wartość rynku w 2018 r. na poziomie 137,9 mld USD.

Wpływ na obniżenie prognozy całego rynku gier miało obniżenie szacunków dla segmentu gier mobilnych. Ze względu na zmiany regulacyjne w Chinach i brak nowych globalnych hitów, Newzoo prognozuje obecnie, że globalny rynek gier mobilnych osiągnie 63,2 mld USD w 2018 r., co oznacza wzrost 12,8 proc. rdr. Wcześniej oczekiwał, że segment gier mobilnych osiągnie w tym roku wartość 70,3 mld USD, co oznaczałoby wzrost o  25,5 proc. rdr. Rewizja prognozy jest wynikiem m.in. analizy wyników finansowych z pierwszej połowy roku ponad 100 spółek publicznych, analityki aplikacji i najważniejszych wydarzeń rynkowych. Newzoo spodziewa się, że gry mobilne pozostaną największym segmentem w 2018 roku z 47 proc.  światowego rynku gier.

Prognoza globalnego rynku gier w 2018 r.
Zobacz więcej

Niższy wzrost

Prognoza globalnego rynku gier w 2018 r. Newzoo

Obecna prognoza zakłada, że  chiński rynek gier mobilnych osiągnie wartość 19,4 mld USD w 2018 roku, wzrastając   10,6 proc. rok do roku. 

„Nasze prognozy zakładają, że niepewność regulacyjna zostanie rozstrzygnięta w drugiej połowie roku, pozwalając na powrót większych wzrostów w 2019 roku. Nie jesteśmy jednak przekonani, że wzrost chińskiego rynku powróci do poziomu znacznie powyżej średniej światowej. W rezultacie nasza długoterminowa prognoza jest znacznie mniej optymistyczna niż wcześniej” – napisano w raporcie.

Jednocześnie prognoza dla rynku gier konsolowych i na PC została podwyższona. Obecnie Newzoo szacuje, że rynek gier konsolowych wzrośnie w 2018 r. do 38,3 mld USD, czyli  15,2 proc. rdr. Poprzednia prognoza zakładała wzrost o 4,1 proc. do 34,6 mld USD. 

Newzoo prognozuje, ze rynek gier do 2021 r. osiągnie wartość 174 mld USD, a gry mobilne będą stanowiły 52 proc. przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / Niższa prognoza dla rynku gier