„EBITDA spółki w 2018 r. była najwyższa od 2011 r. (zarówno w ujęciu raportowanym, jak i oczyszczonym). Zarządowi, pomimo słabych dynamik przewozów w końcówce roku, udało się zrealizować roczną prognozę (pomógł wzrost średnich stawek przewozowych). Na 2019 r. zarząd zakłada dalszą poprawę EBITDA do 1,04 mld zł, co jest poziomem sporo wyższym od konsensu (0,96 mld zł). Dodatkowy, jednorazowy pozytywny wpływ na marżę mogą potencjalnie mieć rekompensaty z tytułu wzrostu cen energii. Przypominamy, że w opublikowanej pod koniec 2018 r. strategii na 2019-23 spółka zarysowała dość ambitną ścieżkę poprawy rentowności w długim terminie, której obecna wycena wydaje się nie uwzględniać” — zaznacza Krzysztof Pado.

Raport wydano 27 marca 2019 r. o godz. 15. Dostępny jest na stronie internetowej DM BDM.