NN sprzedaje produkty BSK

Łukasz Świerżewski
opublikowano: 2001-05-28 00:00

NN sprzedaje produkty BSK

TUnŻ Nationale-Nederlanden wprowadza do oferty swoich agentów produkty bankowe i jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych. Podobne plany mają Warta, Commercial Union i Ergo Hestia.

Agenci towarzystwa ubezpieczeniowego Nationale-Nederlanden oferują klientom nie tylko ubezpieczenia na życie, ale też produkty Banku Śląskiego oraz jednostki uczestnictwa ING BSK Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych.

— Już wkrótce nasi agenci będą sprzedawać produkty bankowe i finansowe — twierdził w grudniu w rozmowie z „PB” Cok F. den Boer, prezes Nationale-Nederlanden Polska.

I dotrzymał słowa. Już w tej chwili agenci NN rozprowadzają jednostki uczestnictwa w ING BSK TFI. Niektórzy z nich sprzedają kredyty hipoteczne BSK. Teraz mają włączyć do swojej oferty wszystkie usługi związane z rachunkiem oszczędnościowo-rozliczeniowym. Trwają szkolenia agentów.

Nie tylko NN

Rozszerzenie palety produktów sprzedawanych przez agentów planują też Warta i Commercial Union, a w przyszłości także Ergo Hestia. W przypadku Warty ma to być rozszerzenie współpracy bancassurance z Kredyt Bankiem, które nastąpi po wprowadzeniu produktów ubezpieczyciela do sieci KB.

— Agenci Warty będą popularyzowali zwłaszcza konta Ekstrakonto i Ekstrabiznes oraz kredyty hipoteczne i lokaty długoterminowe. Być może agenci będa dostarczać klientom konieczne do zawarcia umów druki. Sama sprzedaż odbywać się będzie jednak w oddziałach banku — twierdzi Waldemar Nowak, dyrektor zarządzający w Kredyt Banku.

Agenci Commercial Union już niedługo będą włączeni w sieć dystrybucji funduszy oferowanych przez Commercial Union Polska — TFI. Towarzystwo czeka jednak na razie na dopełnienie formalności związanych z rozpoczęciem działalności.

Plany współpracy z Powszechnym Bankiem Kredytowym i włączania produktów bankowych do oferty agentów przedstawili także w grudniu przedstawiciele Ergo Hestii. Ostateczny projekt współpracy nie został jednak do dzisiaj zaprezentowany, ponieważ na pierwszy plan wysunęła się fuzja PBK z BPH.

Chwyt marketingowy

Rozszerzenie oferty agentów ma przyczynić się do pobudzenia słabnącej ostatnio sprzedaży ubezpieczeń, zgodnie z założeniem, że klient chętniej wstępuje do dobrze zaopatrzonego sklepu.

Towarzystwa i banki liczą więc głównie na efekt marketingowy. Pamiętają jednak o tym, że na znaczącą sprzedaż usług dodatkowych trzeba będzie poczekać. Ze względu na wysokość prowizji agenci i tak będą się głównie koncentrować na oferowaniu polis.