Noclegów na Euro nie zabraknie

opublikowano: 31-07-2009, 16:29

Około 1,2 mld zł mogą wynieść w tym roku inwestycje w nowe hotele w Polsce. To o 300 mln zł mniej niż rok wcześniej - szacuje Instytut Hotelarstwa. Według jego danych baza miejsc noclegowych w Polsce jest na tyle duża, że nawet jeśli spadną inwestycje, to na EURO 2012 dla żadnego kibica nie zabraknie noclegu.

Z analizy Instytutu wynika, że w połowie lipca 2009 r. w Polsce funkcjonowało 1745 hoteli oferujących łącznie 152,4 tys. miejsc noclegowych. Hoteli najwyższej klasy, czyli pięciogwiazdkowych, było 35, czterogwiazdkowych - 136, trzygwiazdkowych - 752, dwugwiazdkowych - 608, a jednogwiazdkowych - 214.

Instytut szacuje, że w przyszłym roku liczba otwieranych hoteli znacznie spadnie; inwestycje nie powinny przekroczyć 800 mln zł.

Według Instytutu udział hoteli w całym rynku miejsc noclegowych w Polsce (obejmuje on m.in. motele, hostele, zajazdy, pensjonaty, ośrodki wczasowe, a także szarą strefę noclegową) wynosi 17 proc. "Tak duża baza noclegowa pozwala twierdzić, że niezależnie od tempa budowy nowych hoteli, miejsc dla kibiców i gości EURO 2012 nie zabraknie" - podkreślają analitycy Instytutu.

Autorzy raportu oceniają, że do końca 2011 r. nie powstanie więcej niż 280 nowych obiektów, a rynek będzie rozwijał się w tempie 7-8 proc. w skali roku.

Najwięcej nowych hoteli powstaje w województwie małopolskim (przy pasmach górskich, w Krakowie i okolicach), pomorskim (pas nadmorski i Trójmiasto) oraz dolnośląskim. W województwie mazowieckim daje się zauważyć zwiększoną aktywność inwestorów poza tradycyjnym obszarem, czyli stolicą. Z pewnym spowolnieniem mamy do czynienia w Zachodniopomorskiem i Warmińsko-Mazurskiem. Natomiast zwiększyła się dynamika wzrostu liczby hoteli w Kujawsko-Pomorskiem, Śląskiem i Świętokrzyskiem - czytamy w raporcie.

Instytut Hotelarstwa zajmuje się szerzeniem wiedzy o rynku noclegowym; bada i analizuje zachodzące na nim procesy. Jego celem jest również propagowanie dobrych praktyk hotelarskich. (PAP)

dol/ bos/ jra/
16:18 09/07/31

None
None
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane