Nokaut.pl kupił SklepyFirmowe.pl

DI
opublikowano: 13-10-2009, 13:50

Nokaut.pl nabył od bmp Media Investors pakiet 70 proc. udziałów w spółce SklepyFirmowe.pl. Inwestycja ta poszerza ofertę grupy Nokaut.pl i jest pierwszym krokiem w procesie budowania znaczącej grupy kapitałowej na polskim rynku internetowym.

Transakcja została sfinalizowana pod koniec września. Nokaut.pl nabył 70 proc. udziałów w SklepyFirmowe.pl i pozostawił 30 proc. w rękach obecnego zarządu spółki. Bmp Media Investors - spółka niemieckiego funduszu venture capital - od której Nokaut nabył udziały, jest odpowiedzialna za inwestycje zarówno w Nokaut.pl, jak i SklepyFirmowe.pl.

SklepyFirmowe.pl oferujące kompleksowe oprogramowanie sklepu internetowego, wraz ze swoim pasażem handlowym Bazarek.pl rozszerzają ofertę porównywarki i znacznie podnoszą wartość całej grupy. Po przejęciu komplementarnego biznesu grupa Nokaut.pl stała się jednym z największych graczy na polskim rynku e-commerce.

Nokaut.pl i SklepyFirmowe.pl współpracują łącznie z ponad 2600 sprzedawcami internetowymi. Badanie Megapanel PBI/Gemius wskazuje także, że firmy ciągle się rozwijają przyciągając na swoje strony coraz większą rzeszę internautów. W lipcu 2009 r., podczas gdy największe konkurencyjne porównywarki odnotowywały spadki, stronę Nokaut.pl odwiedziło ponad 2,54 mln użytkowników, co stanowi wzrost o 10 tys. W tym samym czasie SklepyFirmowe odnotowały ponad 900 tys. odwiedzin, z czego ponad 2/3 należało do pasażu handlowego Bazarek.pl, który tym samym znalazł się w dwudziestce najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce.

Atutem SklepyFirmowe.pl, który wyróżnia Spółkę spośród konkurencji i decyduje o wzroście, jest niewątpliwie usługa marketingu. Firma nie tylko oferuje kompletne oprogramowanie dla sklepów, które chcą rozpocząć sprzedaż produktów w Internecie, ale również zapewnia automatyczną integrację sklepu z porównywarkami cen m.in. Zakupy.wp.pl, Zakupy.onet.pl, Radar.pl oraz pasażami handlowymi.
Za pomocą porównywarek, pasaży oraz innych narzędzi, SklepyFirmowe.pl pozyskują klientów zainteresowanych zakupem produktów ze sklepu, więc właściciel nie musi być specjalistą od marketingu internetowego - wystarczy, że określi budżet promocyjny i stawkę za pozyskanie jednego użytkownika. Dzięki temu w jednym miejscu ma dostęp do szczegółowych raportów dotyczących pozyskanych klientów i dokonanych transakcji.

„Na inwestycję zdecydowaliśmy się ze względu na poziom usług świadczonych przez SklepyFirmowe.pl, który oceniliśmy na jeden z najwyższych na rynku, a także ze względu na rozbudowaną usługę marketingu, która jest ogromną wartością dodaną dla współpracujących sklepów. W najbliższej przyszłości nie wykluczamy kolejnych przejęć biznesów komplementarnych, dzięki którym poszerzymy zakres działalności i będziemy mogli oferować unikalne usługi, których nie ma obecnie w ofercie konkurencji. Sklepy Firmowe są dopiero pierwszym krokiem w procesie budowy znaczącej na polskim rynku grupy kapitałowej w branży e-commerce.” - powiedział Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający Nokaut.pl.

Zadowolenia z nowego inwestora nie kryje również Rafath Khan, Członek Zarządu SklepyFirmowe.pl i twórca oprogramowania Bazarek.pl: „Nokaut.pl to inwestor branżowy o ustabilizowanej pozycji rynkowej z którym współpracujemy w zasadzie od samych początków naszej działalności. Współpraca ta zawsze układała się bez żadnych zarzutów, ale w tym momencie, jestem przekonany, że dzięki uzyskanemu kapitałowi i jeszcze silniejszemu powiązaniu z jedną z najpopularniejszych porównywarek cen, dysponujemy przewagą konkurencyjną, która zapewni nam kontynuację dynamicznego rozwoju w najbliższych latach.”

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jak zapewniają przedstawiciele Nokaut.pl i SklepyFirmowe.pl, za zmianami w akcjonariacie idą plany jeszcze większej synergii między Spółkami, z których korzyści czerpać będą klienci obu platform. Na razie jednak nie chcą ujawniać szczegółów dotyczących planowanych zmian.

Nokaut.pl (www.nokaut.pl) to największa porównywarka cen w Polsce. W jej bazie znajduje się obecnie ponad 12 mln indeksowanych ofert. Misją Nokaut.pl  jest stworzenie platformy komunikacji na rynku internetowym pomiędzy sprzedającymi, a kupującymi. Zadaniem serwisu jest ułatwienie użytkownikom znalezienie poszukiwanych produktów na możliwie najlepszych warunkach oraz pomoc w dokonaniu wyboru.

Nokaut.pl to firma, która powstała w 2006 roku. Przyjazna i funkcjonalna prezentacja informacji umożliwia precyzyjny wybór najlepszej oferty w Internecie, a e-sklepom - szybkie i skuteczne zwiększenie sprzedaży. Naszym celem jest stałe doskonalenie i rozwój serwisu, tak aby odpowiadał zarówno potrzebom kupujących i sprzedających.

Nokaut.pl współpracuje z ponad 2000 sklepów, ma ponad 2,5 mln użytkowników miesięcznie, a obroty wygenerowane w sklepach internetowych za pośrednictwem Nokaut.pl w 2008 roku, szacuje się na 620 mln zł.

Działania Nokaut.pl zostały docenione przez inwestorów, którzy wierzą w założenia projektu i jego powodzenie. W stałym podnoszeniu standardów działalności porównywarki Nokaut.pl pomagają fundusz venture capital bmp Media Investors, Piotr Wąsowski oraz fundusz LM Inwestycje.

SklepyFirmowe.pl Sp. z o.o. (www.sklepyfirmowe.pl) jest spółką tworzącą oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych. Oferuje klientom nie tylko oprogramowanie sklepu, ale także kompleksową usługę wynajmu powierzchni sklepu internetowego, zawierającą hosting sklepu, domenę internetową, obsługę techniczną i bezustanny rozwój funkcjonalności zgodnie z potrzebami zmieniającego się rynku. Oferowane usługi odciążają sprzedawcę w kwestiach związanych z administracją sklepem i jego reklamą w Internecie oraz pozwalają mu się skupić na obsłudze klientów i realizacji zamówień.
Spółka została założona rok temu na bazie oprogramowania Bazarek.pl. Serwis Bazarek.pl na rynku istnieje od marca 2004 roku. Aktualnie z oprogramowania SklepyFirmowe.pl aktywnie korzysta ponad 600 sklepów internetowych oferujących 400 tysięcy produktów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane