Nordea jest skłonna oddać inwestorowi Energo-Życie

Łukasz Świerżewski
opublikowano: 02-03-2001, 00:00

Nordea jest skłonna oddać inwestorowi Energo-Życie

Skandynawska grupa Nordea liczy na szybkie osiągnięcie zysków z działalności w Polsce. Należąca do grupy majątkowa Energo-Asekuracja już w przyszłym roku spodziewa się zysku wysokości 3 mln zł, a Heros-Life ma osiągnąć dodatni wynik finansowy za dwa lub trzy lata. Grupa liczy też na sprzedaż tworzonej właśnie życiowej spółki Energo-Życie.

Kluczem do sukcesu Nordei na polskim rynku ma być, według przedstawicieli grupy, połączenie działalności bankowej i ubezpieczeniowej pod jednym szyldem oraz rozwinięcie sprzedaży w Internecie. Taka strategia pozwolić ma na stabilny wzrost bez ponoszenia znacznych nakładów.

Zyski z ubezpieczeń

Ubezpieczeniowym ramieniem skandynawskiej grupy Nordea w Polsce są majątkowe towarzystwo Energo-Asekuracja i niedawno kupiony od Kredyt Banku życiowy Heros-Life. Wspólnym handlowym logo obu firm będzie Nordea Ubezpieczenia i Nordea Życie. Energo-Asekuracja do września zakończyć ma proces zmiany nazwy na Nordea Polska TU i w drugiej połowie roku planuje podwyższenie kapitału o 50-60 mln zł.

Kazimierz Ortyński, prezes Energo-Asekuracji, liczy, że przypis składki towarzystwa wzrośnie w 2001 roku o 39-40 proc. i sięgnie 300 mln zł. Towarzystwo ma też podwoić zysk, który w 2000 roku wyniósł 1,4 mln zł.

Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli Tryg-Baltica, Heros-Life, który w tym roku zanotował stratę ponad 11 mln zł, już za dwa-trzy lata ma zacząć przynosić zysk.

Licencja do sprzedania

Po kupnie Herosa-Life Nordea nie potrzebuje już tworzonej przez Energo-Asekurację życiowej spółki Energo-Życie.

— To towarzystwo jest na sprzedaż — twierdzi Henrik Winther, prezes Tryg-Baltica International, duńskiej spółki ubezpieczeniowej, która wchodzi w skład holdingu Nordea i jest bezpośrednim udziałowcem polskich towarzystw.

Energo-Życie uzyskało licencję jesienią 2000 roku i nie rozpoczęło jeszcze działalności. Kapitał akcyjny spółki wynosi 50 mln zł, a kapitał założycielski — 10 mln zł.

Internet i bancassurance

Ubezpieczeniowe spółki mają ściśle współpracować z Nordea Bank Polska, który powstanie z połączenia Banku Komunalnego i Banku Własności Pracowniczej. Oba te banki są już w rękach instytucji finansowych należących do grupy Nordea.

— Pracują już zespoły przygotowujące produkty bancassurance. Efekty ich pracy zobaczymy najwcześniej za trzy miesiące — twierdzi Kazimierz Ortyński.

W najbliższych dniach udostępniona zostanie natomiast wspólna witryna internetowa spółek Nordea w Polsce.

— Kupiliśmy już odpowiednie oprogramowanie i jesienią ruszymy z bankowością internetową. Na początku za pośrednictwem sieci dostępne będą proste produkty — twierdzi Flemming Peterson z BWP Unibank.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Świerżewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu