Nośniki reklamy trafią do szkół

Agnieszka Ostojska
opublikowano: 02-11-2000, 00:00

Nośniki reklamy trafią do szkół

Po debiucie na pocztach, bannery zagoszczą w placówkach oświatowych

Szkoły i uniwersytety okazują się miejscami, w których reklama ma szansę znalezienia wielu odbiorców. Pomysłodawcą jest firma Alliance Media Polska, która do instalacji plansz reklamowych wykorzystała już urzędy pocztowe.

Alliance Media Polska zakończył właśnie negocjacje z większością liceów i wyższych uczelni w kraju.

Od 1 listopada 2000 r. ruszą pierwsze kampanie reklamowe w 150 z 380 liceów w całym kraju.

— Naszym projektem objęte zostały licea z 10 największych miast Polski, w których kształci się łącznie 140,5 tys. uczniów. W pierwszym etapie nasze reklamy obejrzy 84,5 tys. licealistów. W drugiej części projektu od stycznia 2001 roku dołączy do nich następna grupa 56 tys. uczniów z pozostałych 230 szkół średnich — tłumaczy Tomasz Woszczyk, prezes Alliance Media Polska.

Dodaje, że w projekcie uwzględniono również szkoły wyższe. Objęto nim 110 najważniejszych uczelni państwowych i prywatnych w 20 krajowych ośrodkach akademickich. Łącznie 73 tys. pracowników naukowych kształci w nich ponad 980 tys. studentów.

Deficyt argumentem

Okazało się, że przekonanie dyrekcji i dziekanatów szkół o zaletach komercjalizacji placówek oświatowych nie było takie trudne. Firma wykorzystała deficyt w funduszach stypendialnych.

— Na stypendia dla każdego współpracującego liceum przeznaczamy 3 tys. zł rocznie. Dla wyższych uczelni natomiast fundusz ten wynosi 9 tys. zł. Są to kwoty niewielkie, ale wspierają, a często wręcz tworzą fundusz stypendialny — przekonuje Tomasz Woszczyk.

Dotrzeć do młodych

Zainteresowanie tego typu reklamą jest duże. Firmy, które chcą wykorzystać tablice w szkołach i na uczelniach, to nie tylko wydawnictwa czy producenci gier komputerowych. Zaliczają się do nich również portale internetowe, firmy odzieżowe i operatorzy telefonii komórkowej.

— Dla większości reklamodawców najważniejsza jest grupa docelowa, do której dany nośnik reklamy może dotrzeć. Osoby, do których trafiają nasze tablice, to ludzie między 16 a 25 rokiem życia. To również ich nauczyciele. Obydwie grupy są bardzo precyzyjnie zdefiniowane. Ze względu na oświatowy charakter placówek musimy zwracać podwójną uwagę na treść zamieszczanych ogłoszeń. Chcąc korzystać z naszych usług, reklamodawcy będą musieli zrezygnować z kontrowersyjnych plakatów — mówi Tomasz Woszczyk.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Przyznaje jednak, że szkoła to wymarzone miejsce do przeprowadzania kampanii społecznych. Alliance Media Polska współpracuje z fundacjami, które na pewno skorzystają z możliwości dotarcia do młodej i wrażliwej części społeczeństwa.

Wysokie loty

Media planerzy oceniają nowy rodzaj reklamy pozytywnie.

— Wybierając tego typu nośnik reklamy, kierujemy się przede wszystkim rodzajem grupy docelowej. Za pomocą plakatów w szkole można dotrzeć do młodego odbiorcy, nie narażając się na wielkie koszty. Jednym z naszych klientów, któremu poleciliśmy wykorzystanie tego nośnika, jest wydawnictwo Egmont, wchodzące na rynek z nowym tytułem „Odkrywca tajemnic świata”. Jego plakaty zamieściliśmy w szkołach i sądząc po wynikach wstępnych badań sprzedaży, była to trafna decyzja — uważa Wojciech Draus, media planer z domu mediowego Effective Media.

Dodaje, że istotną rolę w tego typu reklamie odgrywa częstotliwość i powtarzalność przekazu. Do szkoły czy na uczelnię uczniowie i studenci przychodzą codziennie i spędzają tam po kilka godzin. W ciągu dnia reklamę widzą kilka, a nawet kilkanaście razy.

Alliance Media Polska jest trzecią tego typu firmą na rynku polskim. Innymi przedsiębiorstwami, które posiadają już nośniki w szkołach, są Młodzieżowa Agencja Reklamowa oraz A-kwadrat.

Reklama wewnątrz często odwiedzanych instytucji stanowi konkurencję dla outdooru.

— Przekaz umieszczany w szkołach i instytucjach trafia do konkretnego odbiorcy. Reklamodawcami zaś są firmy oferujące specyficzny asortyment. Natomiast reklama zewnętrzna jest skierowana do wszystkich i dlatego jest nieco droższa. Można się więc spodziewać, że część reklamodawców zdecyduje się na korzystanie z usług firm oferujących promocję w szkołach — dodaje Marek Kuzaka, prezes firmy zajmującej się reklamą outdoorową Europlakat.

KONKRETNI ODBIORCY: Uczniowie i studenci to duża i łatwa do przekonania grupa docelowa. Dlatego też zainteresowanie adresowaną do nich reklamą jest duże — twierdzi Marek Kuzaka, prezes Europlakatu. fot. Małgorzata Pstrągowska

REKLAMA POD NOGAMI: W szkołach i na uczelniach umieszczone będą nie tylko tradycyjne plansze. Tablice reklamowe znajdą się również w podłodze w miejscach najczęściej odwiedzanych — obiecuje Tomasz Woszczyk, prezes Alliance Media Polska. fot. Borys Skrzyński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane