Nowa ibiza - naga i całkiem atrakcyjna

Marcin Bołtryk
opublikowano: 13-11-2008, 00:00

Nowa ibiza: większa, bardziej wyrazista. Tydzień za kierownicą to za mało, by znaleźć jej słabe strony.

Nowa ibiza: większa, bardziej wyrazista. Tydzień za kierownicą to za mało, by znaleźć jej słabe strony.

Poprzednie wcielenie ibizy było chętnie wybierane jako samochód flotowy. Konkurowało ze skodą fabią, podkopując jej pozycję jednego z najpopularniejszych aut firmowych. Czy nowy ibiza pójdzie tą samą drogą?

Wzdłuż i wzwyż

Pierwszeseryjne auto zaprojektowane pod kierunkiem Luka Donckerwolka, autora m.in. lamborghini murcielago i gallardo. Jako pierwsza w rodzinie Volkswagena otrzymała całkiem nową platformę podłogową i być moźe testuje ją dla audi A2.

Ibiza przeszła gruntowne zmiany. Ostre rysy, wyraziste reflektory mogą się podobać. Taki jest przód. Z boku auto wygląda jak leon w wersji mini.

Samochód urósł. Mierzy teraz 4052 mm. Wysokość to 1445 mm, a szerokość — 1693 mm. Bagażnik zyskał 25 litrów, jego pojemność wynosi 292 l. W wyposażeniu seryjnym znajdują się m.in. cztery poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy oraz elektrycznie sterowane szyby (z przodu). Można też zamówić m.in. lampy biksenonowe z AFS, asystenta ruszania na wzniesieniu i tylne czujniki parkowania. Można, bo testowany przez nas egzemplarz był kompletnie goły, czy — jak kto woli — reprezentował wersję "podstawową".

Do flot

Co w dzisiejszych czasach oznacza "goły" samochód? Testowaliśmy najtańszą nową ibizę. Jak znalazł — dla wielkich flot i małych firm, pragnących zaoszczędzić na zakupie. Za 36 990 zł da się kupić najnowszą ibizę w wersji reference. Cóż to oznacza? Brak radia i klimatyzacji. Za napęd odpowiada najmniejsza jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l. i mocy 70 KM. Narzędzie pracy, nic więcej.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Mimo skromnego wyposażenia wnętrze auta zachowuje cechy modelu sportowego. Deski rozdzielczej nie przejęto z wyższych modeli seata, lecz zaprojektowano od nowa. Cechy charakterystyczne to: minimalistyczne wzornictwo, konsola centralna zwrócona w stronę kierowcy i stylizowana na sportowo kierownica, która doskonale leży w dłoniach.

Podczas jazdy kierowca ma poczucie, że panuje nad autem w każdej sytuacji. Wspomaganie jest bardzo dobrze zestrojone, zapewnia precyzyjną kontrolę na zakrętach i doskonałe manewrowanie w ruchu miejskim. Pod względem właściwości jezdnych ibiza w zasadzie nie ma słabych stron. Zaletą jest też umiarkowany apetyt na paliwo. Na 100 km w mieście ibiza zadowoli się 6 litrami benzyny.

Dla Kowalskiego

Ibiza to świetny, duży samochód miejski. Atrakcyjność oferty Seata podnosi szeroki wachlarz silników, w jakie można wyposażyć nowy model. Poza prezentowanym 1,2 są też jednostki o pojemności 1,4 litra (85 KM) i 1,6 litra (102 KM). W ofercie znajdą się również trzy diesle. Pierwszy ma pojemność 1,4 litra i moc 80 KM. Dwa pozostałe to 1,9-litrowe silniki o mocach 90 KM lub 105 KM.

Silnik: benzynowy, trzycylindrowy

Pojemność: 1582 ccm

Moc: 70 KM

Maks. moment obrotowy: 112 Nm

Pojemność bagażnika (minimalna): 292 l

Średnie spalanie: 5,2 l na 100 km

Przyspieszenie: 15 s. od 0 do 100 km/h

Prędkość maksymalna: 163 km/h

Cena: 37 tys. zł

Gwarancja: 2 lata

Przeglądy: co 15 tys. km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane