Nowa spółka za kierownicą Jaguara

opublikowano: 23-11-2020, 22:00

Za sprzedaż samochodów Jaguar i Land Rover odpowiadać będzie w Polsce nowy podmiot. Holding, do którego należy zajmie się też dystrybucją w innych krajach.

Firmy Jaguar Land Rover Limited (JLR) oraz Inchcape International Holdings złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) wniosek dotyczący uzyskania zgody na powołanie wspólnego przedsiębiorstwa. Nowy podmiot będzie zajmować się dystrybucją aut marek Jaguar i Land Rover w Polsce, Finlandii, Estonii, na Litwie i Łotwie. Zgodnie z opublikowaną na stronach internetowych UOKiK informacją nowa spółka będzie prowadziła działalność, jako spółka holdingowa w odniesieniu do spółek zależnych w Polsce, Finlandii i na Łotwie. Jednym z podmiotów zależnych będzie utworzona między JLR a Inchcape spółka joint venture na rynku polskim. To ona przejmie dystrybucję samochodów Jaguar i Land Rover na terenie Polski od dotychczasowego importera - spółki British Automotive Polska wchodzącej w skład notowanej na GPW grupy British Automotive Holding. W październiku dotychczasowy importer przystał na propozycję JLR by umowa importerska uległa rozwiązaniu 30 listopada tego roku zamiast planowanego wcześniej 31 marca 2021 r. (uzależniając zgodę od uzyskania porozumienia w kwestii warunków zakończenia współpracy).

UOKiK podaje, że Inchcape International Holdings Limited jest spółką zależną Inchcape PLC, międzynarodowej firmy z siedzibą w Londynie, której działalność koncentruje się na dystrybucji i sprzedaży detalicznej samochodów. Prowadzi ona działalność na 33 rynkach. W portfolio ma m.in Mercedesa, Subaru, Toyotę, Volkswagena ale także BMW i Suzuki. W Polsce, za pośrednictwem trzech salonów (w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu) sprzedaje samochody marek BMW i Mini.

Jakie plany ma nowy importer? Na razie nie wiadomo. Przedstawiciele Inchcape postanowili nie ujawniać szczegółów do czasu oficjalnego przejęcia sprzedaży.

JLR podsiada fabryki w Austrii, Chinach, Indiach, Wielkiej Brytanii i na Słowacji. Samochody sprzedaje na 127 rynkach. Według danych IBRM Samar, w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku w Polsce zarejestrowano 611 Jaguarów, prawie o 44 proc. mniej niż rok wcześniej. Był to największy spadek w rankingu 10 najpopularniejszych marek premium nad Wisłą. Nieco mniej stracił Land Rover - ponad 1,1 tys. rejestracji od początku roku oznacza spadek o 35,5 proc. W tym samym czasie w UE zarejestrowano 40,2 tys. Land Roverów (spadek o 36,4 proc.) i 14,8 tys. Jaguarów ( spadek o 50,4 proc.).

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane