W Stoczni Szczecińskiej Nowa rozpoczęła się budowa prototypowego con-ro B201-II. Statek ten łączy funkcję jednostki typu ro-ro i kontenerowca, optymalizowany jest dodatkowo do przewozu papieru. Ten typ statku nie był dotąd budowany w Szczecinie. Zamówił go Spliethoff Bevrachingskantoor z Amsterdamu — największy holenderski armator.
Według Andrzeja Żarnocha ze Stoczni Szczecińskiej Nowa, w ciągu najbliższych 3 lat firma dostarczy 6 statków tego typu. Ich wartość jest tajemnicą handlową.
Stępka pod ten statek zostanie położona w kwietniu 2005 r. na najstarszej pochylni w stoczni, zaraz po wykonaniu na niej prac dostosowawczych, niezbędnych do budowy nowych jednostek. Długość zamówionego statku wyniesie 205 m, szerokość — 25,5 m. Jednostka będzie rozwijać prędkość — powyżej 22 węzłów. Wyjątkowe jest zastosowanie ładowni kontenerowej bez pokryw lukowych i demontowalnych, przestawialnych prowadnic kontenerów w części rufowej.