Nowatorska wyszukiwarka dla urzędników

opublikowano: 17-03-2019, 22:00

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii ogłosiło zwycięzcę konkursu realizowanego przez GovTech Polska.

Napływają pierwsze informacje dotyczące wyników programu GovTech Polska. Został on stworzony, żeby umożliwić start- -upom oraz małym i średni firmom realizację projektów technologicznych dla państwa — bez wadium i innych warunków, które ograniczają im dostęp do zamówień. W ramach tego programu wyzwanie rzuciło firmom miasto Świdnik i cztery ministerstwa: cyfryzacji, finansów, zdrowia oraz przedsiębiorczości i technologii. Zainteresowane udziałem firmy najpierw składały wnioski o dopuszczenie do konkursu, a w następnym kroku — koncepcje proponowanych rozwiązań. Ostatecznie każdy spośród wyżej wymienionych pięciu podmiotów wybrał po pięciu finalistów, którzy — korzystając ze wsparcia pracowników administracji — dopracowali prototypy rozwiązań.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii jako pierwsze ogłosiło wyniki konkursu. Rzucone przez nie wyzwanie polegało na wdrożeniu inteligentnej wyszukiwarki informacji wyposażonej w moduł business intelligence, która umożliwi pracownikom resortu sprawne zarządzanie wiedzą, informacjami i danymi. Spośród 37 chętnych, którzy złożyli wniosek o dopuszczenie do konkursu, 16 firm zdecydowało się złożyć prace, które trafiły do oceny sądu konkursowego. Ten zwracał uwagę przede wszystkim na jakość merytoryczną dostarczonego materiału, łatwość i prostotę obsługi, funkcjonalność oraz opis sposobu wdrożenia zaproponowanego rozwiązania.

Do finału przeszły firmy z Warszawy, Lublina i Białegostoku. Z zadaniem najlepiej poradziła sobie spółka BI Insight ze stolicy. Jury doceniło w szczególności przygotowany przez nią opis sposobu wdrożenia rozwiązania i jego jakość merytoryczną. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii to druga instytucja, która zakończyła proces konkursowy. W połowie lutego biorący udział w GovTechu Świdnik wybrał firmę, która pomoże miastu wdrożyć aplikację uszczelniającą system opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zdaniem Jadwigi Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, obecnie administracja publiczna musi być otwarta na wykorzystywanie nowoczesnych technologii, a program GovTech Polska uczy ją, jak je skutecznie zamawiać.

— Mam nadzieję, że po pierwszej edycji programu kolejne instytucje publiczne otworzą się na podobne zamówienia i będą zachęcać małe firmy do startowania w nich — mówi Jadwiga Emilewicz.

Pierwsza edycja zakończyła się zgłoszeniem 279 rozwiązań na pięć stawianych wyzwań. Ruszyła już rekrutacja instytucji i wyzwań do kolejnej. Wstępny plan zakłada maksymalnie 20 wyzwań, które rzucą przedsiębiorcom instytucje publiczne, spółki skarbu państwa lub samorządy. Więcej szczegółów pojawi się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane