Nowe dziecko The Heart i Mastercarda

opublikowano: 04-02-2020, 22:00

Digital Gateways, który powstał na platformie do „produkcji start-upów”, ma już poważnego klienta na narzędzie do zakładania konta online.

Fabryka start-upów — tak o powstałej pod koniec listopada 2018 r. platformie tworzenia „zwinnych” spółek, zakładanych jako odpowiedź na zgłaszane przez krajowe korporacje problemy technologiczne, mówili jej inicjatorzy z warszawskiego ośrodka przedsiębiorczości The Heart i Mastercarda. Z ich wspólnej „linii produkcyjnej” zjechała firma Digital Gateways (formalnie właścicielem jest The Heart). Start-up udostępnia rozwiązanie dla sektora finansowego umożliwiające zakładanie kont online. System wykorzystuje cyfrową weryfikację tożsamości klientów i elektroniczny podpis.

„Digital Gateways zapewnia bezpieczną i zgodną z prawem weryfikację klienta, któremu otwieramy drzwi do cyfrowego świata”— zachwala w komunikacie Maciej Marszałek, partner zarządzający The Heart, odpowiedzialny za program tworzenia spółek technologicznych w ramach organizacji.

Rozwiązanie może zostać zintegrowane z infrastrukturą banku lub firmy ubezpieczeniowej i jest udostępniane w modelu „white label”, co oznacza, że może być wykorzystywane pod marką użytkownika.

„Merytoryczne i technologiczne wsparcie Mastercarda przy budowaniu tej spółki umożliwiło nam stworzenie rozwiązania łatwego do integracji z różnorodnymi systemami” — podkreśla cytowany w komunikacie Maciej Marszałek.

System Digital Gateways wdrożył Credit Agricole Bank Polska — został zintegrowany z aplikacją CA24 Otwórz konto i służy do zakładania rachunków osobistych online.

Anna Grechowicz-Dorosz, szefowa Innovation Lab Credit Agricole, już zapowiedziała, że bank planuje zespolić rozwiązanie także ze swoją aplikacją mobilną. Digital Gateways bazuje na technologiach dostarczanych przez Autenti (platforma autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet) oraz Identt (wsparcie procesu automatycznej weryfikacji dokumentów i tożsamości).

Platforma The Heart działa w formule „venture building”, czyli przedsiębiorstwa specjalizującego się w tworzeniu start-upów. Obecnie w jej obrębie rozwijanych jest 18 projektów dla partnerów korporacyjnych i funduszy inwestycyjnych, z których cztery już działają. Poza Digital Gateways ogłoszono już powstanie Usave, porównywarki ubezpieczeń samochodowych oraz Fundacji Kids. Mastercard jest partnerem strategicznym projektów dla branży handlu detalicznego i sektora bankowego.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu