Nowe otwarcie komunikacyjne w Gothaerze

Towarzystwo dołącza do grupy firm, które dzięki inwestycjom w systemy IT szybko zwiększyły sprzedaż.

Casus Proamy, która dzięki nowoczesnej platformie sprzedażowej dla mulitagentów zaliczyła wejście smoka na rynku ubezpieczeniowym, działa na wyobraźnię menedżerów innych firm. Gothaer — dziewiąte pod względem przychodów towarzystwo majątkowe — to kolejny ubezpieczyciel, który zdecydował się na taki krok. Liczy, że będzie to sposób zwiększenia sprzedaży w segmenciekomunikacyjnym. Wprowadzeniu systemu towarzyszy odnowienie taryfy, która — delikatnie mówiąc — do tej pory odbiegała od rynkowych standardów.

— Uszczegółowiliśmy taryfę, aby móc jak najlepiej dopasować ceny polis do ryzyka — mówi Krzysztof Skarbek, dyrektor biura sprzedaży ubezpieczeń detalicznych w Gothaerze.

Stara taryfa ubezpieczyciela nie zapewniała takiej możliwości. Stawki były płaskie, przez co ceny, które Gothaer proponował kierowcom niepowodującym wypadków, były wyższe niż u konkurencji. Natomiast „wypadkowi” i młodzi posiadacze pojazdów płacili mniej. W efekcie do portfela spółki mogło trafiać więcej klientów szkodowych.

— Dla klientów, którzy mają maksymalne zniżki i bezwypadkową historię jazdy, mogliśmy być po prostu za drodzy. Nowa taryfa to zmienia. Nie oznacza to jednak, że będziemy konkurować ceną. Gothaer nie chce być postrzegany jako najtańszy ubezpieczyciel — zastrzega Krzysztof Skarbek. Na przełomie czerwca i lipca towarzystwo uruchomiło nowy system do sprzedaży polis w kanale multiagencyjnym. Ten krok to awans do branżowej awangardy.

Nowy system umożliwi bardzo szybką sprzedaż polis. Agent będzie mógł wystawić odnowienie polisy komunikacyjnej nawet w kilkadziesiąt sekund.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Liczymy, że nowy system umożliwi nam wejście do multiagencji, które do tej pory nie chciały sprzedawać naszych polis z uwagi na stare, powolne rozwiązanie informatyczne. Dla dużej grupy pośredników sieciowych, którzy głównie współpracują z directami, tempo sprzedaży ubezpieczeń jest bardzo ważne — podkreśla dyrektor.

Według niego, sednem nowego systemu Gothaera jest jego modułowość, czyli możliwośćzłożenia polisy tak, by była jak najlepiej dopasowana do klienta. Dodatkowo ma zachęcać do łączenia kilku produktów, pokazując klientom, ile na tym zaoszczędzą. Co ciekawe, platforma sprzedażowa Gothaer, choć jest adresowana dla mulitagentów, może w przyszłości zostać wykorzystana do sprzedaży bezpośredniej w modelu direct. Jednak ubezpieczyciel, przynajmniej na razie, nie prowadzi prac w tym kierunku.

— Multiagent współpracuje z co najmniej kilkoma ubezpieczycielami. Każdy z nich proponuje własne produkty i programy informatyczne do ich sprzedaży. Nie jest to wygodne z punktu widzenia sprawności i komfortu obsługi, chociaż dużo lepsze niż wyliczanie składki za pomocą kalkulatora. Ideałem byłoby korzystanie przez multiagenta z jednego programu wykorzystującego standard wymiany danych i zintegrowanego z systemami informatycznymi ubezpieczycieli — mówi Mariusz Janczewski, odpowiadający za rynek ubezpieczeniowy w Comarchu. Podkreśla, że rynek nie wypracował się jeszcze takiego rozwiązania, więc automatyzacja współpracy na linii multiagent — towarzystwo jest „dobrym początkiem”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane