Nowe projekty? Tak, ale niszowe

Marcin Gesing
31-05-2004, 00:00

Szwajcarska grupa zredukowała zatrudnienie, liczy na wzrost przychodów reklamowych i profity z ,,Przekroju”.

Edipresse Polska, wydawca m.in. „Przekroju” i „Vivy!” zapowiada, że jeszcze w tym roku osiągnie dodatni wynik netto.

— Restrukturyzacja oraz wzrost sprzedaży i udziału w rynku reklamy „Przekroju” pozwalają nam na optymizm co do prognozy wyników na koniec tego roku. Wpływy reklamowe w skali całego wydawnictwa powinny urosnąć prawie o 7 proc. — mówi Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska.

Wymuszone redukcje

Ubiegły rok wydawnictwo zakończyło 19,6 mln zł straty netto i 280 mln zł przychodów ze sprzedaży. Na taki wynik wpłynęły inwestycje w tytuły (głównie „Przekrój”) oraz wzrost kursu euro, który podniósł koszty druku. Prognozy Edipresse na ten rok zakładają osiągnięcie 6 mln zł zysku netto i 300 mln zł przychodów.

— Rynek magazynów przeżywa dłuższy okres spadków sprzedaży. Zmusiło nas to do przeprowadzenia restrukturyzacji i dopasowania poziomu kosztów do sytuacji ekonomicznej branży — wyjaśnia Zbigniew Napierała.

Niedawno 27 osób otrzymało wypowiedzenia. Zatrudnienie w wydawnictwie spadło do 334 osób. Niektórym osobom zaproponowano nowe warunki pracy.

Na nowe tytuły wydawnictwa trzeba będzie poczekać. Najpierw Edipresse chce zobaczyć zyski „Przekroju”, w który spółka zainwestowała już około 20 mln zł.

— Liczymy, że zarówno „Przekrój”, jak i „Uroda”, jedyne dwa tytuły przynoszące stratę, osiągną w przyszłym roku próg rentowności. Wtedy pomyślimy o przygotowaniu nowych projektów, zapewne o niszowym charakterze. Być może powołamy do tego celu osobną spółkę — zapowiada szef Edipresse.

Kosztowna promocja

Jeszcze w tym roku wydawnictwo zamierza wydać na promocję „Przekroju” i „Urody” 13 mln zł, z czego na pierwszy tytuł, kierowany przez Piotra Najsztuba, przypadnie 8 mln zł.

Edipresse Polska należy w 100 proc. do szwajcarskiej Groupe Edipresse, która na polskim rynku jest obecna od 1995 r. W portfolio Edipresse Polska znajduje się osiem tytułów: „Przekrój”, „Przyjaciółka” (lider tygodników kobiecych), „Mamo to Ja”, „Viva!” (lider w segmencie people), „Vita”, „Twoje Dziecko”, „Dom & Wnętrze” i „Uroda”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nowe projekty? Tak, ale niszowe