Nowe standardy dotyczące bezpiecznych transakcji

opublikowano: 19-12-2018, 22:00

E-sprzedawcy już teraz powinni przygotować się na wdrożenie „silnego uwierzytelniania”, aby uniknąć niezadowolenia klientów — przekonują eksperci.

Wprowadzenie nowego,usprawniającego płatności elektroniczne standardu EMV 3-D Secure (EMV 3DS) to początek nowej ery, jeśli chodzi o bezpieczeństwo transakcji online — uważają eksperci z firmy Mastercard. Pozwoli on bowiem na potwierdzenie zadeklarowanej tożsamości dzięki silnemu uwierzytelnieniu klienta (ang. strong customer authentication). Co ważne, w procesie tym będą wykorzystywane najnowsze rozwiązania technologiczne, takie jak biometria, która pozwala m.in. na rozpoznawanie odcisku palca, rysów twarzy, tęczówki oka czy głosu.

Zgodnie z europejską dyrektywą „Payment Services Directive 2” silne uwierzytelnienie klienta będzie obowiązkowe od września 2019 r. Mimo planowanych zmian w prawie aż 75 proc. europejskich sprzedawców online nie jest świadomych nowych standardów bezpieczeństwa dotyczących płatności — wynika z badania firmy Mastercard. Co więcej, 51 proc. stwierdziło, że nie ma żadnych planów związanych z jego wdrożeniem lub że będą na to gotowi po wrześniu 2019 r.

Eksperci przekonują, że właściciele sklepów online już teraz powinni zacząć myśleć o przygotowywaniu się do zmian w sposobieprzetwarzania płatności. Wskazują na dwa działania, które należałoby wykonać jeszcze przed latem 2019 r. Po pierwsze, każdy e-sprzedawca powinien skontaktować się ze swoim agentem rozliczeniowym lub dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że e-sklep będzie gotowy na zmiany w prawie. Warto zapytać również o to, kiedy będzie oferował usługę uwierzytelniania płatności zgodną ze standardem EMV 3DS. Po drugie, warto przygotować klientów na zmiany i poinformować ich, że w sklepie będą wprowadzane modyfikacje dotyczące płatności. Należy przy tym podkreślić korzyści, jakie dzięki temu otrzymają konsumenci, takie jak brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane