Nowe wyzwania dla e-sklepów

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2021-05-11 20:00

Po zniesieniu pandemicznych obostrzeń niektóre sklepy działające w sieci będą musiały powalczyć o klientów.

Pandemia spowodowała wzrost zainteresowania zakupami przez internet. W efekcie miniony rok był rekordowy pod względem liczby nowo otwieranych sklepów w internecie. Teraz, gdy obostrzenia znikają, wielu właścicieli e-sklepów zastanawia się, jak przyciągać klientów.

– Na tryb ich aktywnego pozyskiwania już dzisiaj powinny przestawić się szczególnie internetowe sklepy wnętrzarskie oraz spożywcze – uważa Oliwia Tomalik, menedżer marketingu w firmie Shoper.

Jej zdaniem bardzo ważne jest przede wszystkim inwestowanie w reklamę w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. To tam klienci najczęściej szukają określonych produktów i usług. Z badania firmy Shoper wynika, że w tym roku 41 proc. właścicieli sklepów internetowych planuje wprowadzić nowe produkty i nawiązać współpracę z nowymi dostawcami. Tyle samo zamierza inwestować w reklamę.