Nowoczesne baterie do pojazdów magazynowych

Adrian Morel
24-05-2018, 22:00

Rodzina baterii litowo-jonowych do wózków widłowych i paletowych pomoże w pracy w magazynach i halach produkcyjnych.

Rodzina baterii litowo-jonowych do wózków widłowych i paletowych pomoże w pracy w magazynach i halach produkcyjnych.

SPRAWNIEJ I OSZCZĘDNIEJ:
Zobacz więcej

SPRAWNIEJ I OSZCZĘDNIEJ:

Produkt firmy M.P. Tech. zapewnia klientom bezobsługowość, kilkakrotnie dłuższy okres użytkowania, eliminuje konieczność inwestycji w pomieszczenia i infrastrukturę akumulatorowni, a jednocześnie pozwala podnieść wydajność pracy wózków i operatorów. Fot. ARC

Electreecity — marka firmy M.P. Tech z Wrocławia — to nowoczesne rozwiązania do magazynowania energii. W tym pojęciu mieszczą się m.in. baterie trakcyjne, systemy awaryjnego zasilania, baterie do instalacji OZE. Najnowszy projekt realizowany we współpracy z NCBR skupia się na rozwiązaniach dla wózków widłowych i pojazdów magazynowych w technologii litowo-jonowej.

— Jest to technologia używana w samochodach elektrycznych m.in. ze względu na wysoką gęstość energetyczną, czyli stosunek ilości energii elektrycznej, którą można zgromadzić w danej baterii do jej ciężaru i objętości — mówi Piotr Stec, członek zarządu M.P. Tech.

Rodzina baterii rozwijana będzie do końca tego roku. Przedsiębiorstwo jest już na etapie pierwszych przedprototypów, natomiast dział handlowy już poszukuje klientów, poznając ich oczekiwania i potrzeby, by dopasować produkt do oczekiwań rynku.

Baterie produkowane przez wrocławską firmę są kompletnie szczelne, nie emitują żadnych gazów w procesie ładowania, mogą być ładowane bezpiecznie w czasie nawet krótszym niż 1 godzina, a także doładowywane wielokrotnie w ciągu dnia, bez utraty pojemności. W projekcie rozwijane są dwie linie produktowe. Pierwsza to szybko wymienialna bateria do wózków paletowych używanych w dużych sklepach.

Druga, przeznaczona do wózków widłowych, w których ciężar baterii jest przeciwwagą, to zintegrowana jednostka z wbudowaną ładowarką (prostownikiem) i odpowiednim dociążeniem. Wartością obydwu rozwiązań będzie możliwość pracy ciągłej, bez konieczności przestojów, które są nieuniknione przy stosowaniu tradycyjnych baterii kwasowo-ołowiowych.

— Baterie, które wdrożymy do produkcji, są modułowe. Z tych samych jednostek, łączonych szeregowo, będziemy w stanie produkować baterie 24 V, 48 V czy 80 V do najcięższych wózków widłowych. Łączenie równoległe tych samych modułów pozwoli produkować baterie o pojemności od 50 Ah do 1000 Ah, będące uniwersalnym zamiennikiem baterii kwasowo-ołowiowych do wszystkich obecnie używanych elektrycznych urządzeń magazynowych — mówi Piotr Stec.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adrian Morel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Nowoczesne baterie do pojazdów magazynowych