Nowy fintech w świecie subskrypcji

opublikowano: 28-12-2017, 10:16
aktualizacja: 28-12-2017, 13:16

Na rynek wkraczają coraz to nowe fintechy, ale mierzyć muszą się z wymaganiami stawianymi dużym instytucjom finansowym. Sposobu na siebie szuka też Straal.

Czym jest narzędzie Straal? Michał Jędraszak, dyrektor operacyjny w tejże spółce, żartobliwie określa je „bramką płatniczą na sterydach”. W praktyce firma proponuje pakiet rozwiązań do przyjmowania płatności elektronicznych, zarządzania subskrypcjami, analityki i raportowania, ochrony przed fraudami. Narządzie ma również ułatwiać prowadzenie handlu w modelu omnichannel (wielokanałowość sprzedaży). 

Spółka obecnie działa jako dostawca technologii i w tym zakresie współpracuje z kilkunastoma agentami rozliczeniowymi. Za ich pośrednictwem narzędzie oddawane jest do użytku podmiotom prowadzącym działalność biznesową online, w szczególności tym, którzy posiadają duża grupę klientów regularnie dokonujących płatności lub działających w modelu subskrypcyjnym. 

Lista i ilość klientów już obsługiwanych za pośrednictwem Straal nie jest oficjalnie podawana. Narzędzie było rozwijane od ok. 2015 r., najpierw na potrzeby własne grupy DaftCode, rozwijającej produkty internetowe, następnie - w połowie 2017 r. - już jako odrębnie komercjalizowany produkt. Michał Jędraszak zapowiada, że w styczniu 2018 r. oficjalnie ogłoszona zostanie współpraca z jedną z dużych sieci fitness.

Spółka swoją działalność zaczyna rozwijać na rynku europejskim, a także na terenie Ameryki Północnej i Ameryki Południowej. W plany na dalszą przyszłość wpisana jest również ekspansja na rynek azjatycki. 

„Tak, jak autonomiczny samochód musi być w stanie bezpiecznie pokonać nawet najbardziej skomplikowaną trasę w gęstym ruchu ulicznym, tak nowoczesna bramka płatnicza musi automatycznie dbać o ściągalność należności, chronić firmę przed oszustami, realnie przyczyniać się do zwiększania jej skuteczności biznesowej. Straal jest odpowiedzią na wyzwania nowoczesnego handlu w Polsce i na całym świecie” – zaznaczył Michał Jędraszak w październiku 2017 r. w komunikacie prezentującym spółkę i jej rozwiązanie. 

A z danych, jakie zebrała wówczas spółka wynika, że a subskrypcji korzysta obecnie 48 proc. polskich konsumentów kupujących online. W krajach tzw. Starej Unii odsetek subskrybentów wynosi 85 proc.

- Dodatkowo staramy się o pozyskanie licencji, która umożliwiłaby nam stworzenie na bazie naszego rozwiązania elektronicznego portfela – aplikacji dla użytkowników indywidualnych, z podpiętymi fizycznymi i wirtualnymi kartami płatniczymi i możliwością stosunkowo taniego przewalutowywania. Moglibyśmy wówczas rozwijać drugą nogę naszego biznesu – zapowiada Michał Jędraszak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nowy fintech w świecie subskrypcji