Czytasz dzięki

Nowy gracz w giełdowej branży fotowoltaicznej

opublikowano: 24-08-2020, 18:11

Rubicon Parners planuje przejęcie dominującego pakietu akcji Novavisu i rozpoczęcie tym samym działalności w branży fotowoltaicznej.

To rezultat przeglądu opcji strategicznych. W pierwszej kolejności Rubicon przejmie pakiet akcji notowanego na NewConnect Novavisu (obecnie 77,9 proc. akcji ten spółki posiada Marshall Nordic, a 7,8 proc. należy do Wojciecha Żaka), a następnie zmiana nazwy na Novavis Group. 

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

Mashall stanie się głównym akcjonariuszem Rubiconu, obejmując 27,5 mln akcji po cenie 1,75 zł. Następstwem będzie konieczność ogłoszenia wezwania na akcje Rubiconu. Obecny kurs to 1,97 zł.

"W dalszym etapie analizie poddana zostanie możliwość połączenia spółki i Novavis poprzez przeniesienie całego majątku Novavis do Novavis Group. Potencjalna realizacja połączenia obu spółek publicznych zostanie przeprowadzona po sporządzeniu przez strony planu połączenia oraz stosownej strategii, uwzględniającej interes Akcjonariuszy oraz wymogi ustawowe w tym zakresie" - dodano.

Obecnie wycena rynkowa Novavisu to 101 mln zł, a Rubiconu 14,4 mln zł.

"Nowy/" Rubicon oprze działalność na trzech filarach: obsłudze procesu budowy farm fotowoltaicznych (tym zajmuje się już spółka zależna Novavisu), montażu instalacji PV dla prosumentów w sektorze B2B (zajmuje się tym spółka Voolt, zależna od Novavisu) oraz B2C oraz magazynowaniu energii (tym para się Storion Energy z grupy Novavisu).

"Celem Spółki będzie osiągnięcie skonsolidowanych przychodów na poziomie 150 - 200 mln zł rocznie przy istotnej marży operacyjnej. Osiągnięcie tego celu będzie wymagać dokapitalizowania spółek zależnych i pozyskania środków w postaci kapitału własnego i finansowania dłużnego, niezbędnych do realizacji projektu własnych farm fotowoltaicznych" - podał Rubicon, który do tej pory zajmował się świadczeniem usług bankowości inwestycyjnej.

33 proc. akcji Rubiconu należy do Impera Invest, a 20 proc. do Marka Sypka.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane