Firma BIG Shopping Centre (BIG) kupiła za 65 mln EUR park handlowy w Andrychowie o powierzchni 23,3 tys. m kw. najmu i w Lublinie o powierzchni 13 tys. m kw. To nowe obiekty – pierwszy skomercjalizowany w 100 proc. i otwarty w listopadzie 2021 r., drugi także ma już najemców na prawie całą powierzchnię i ma być otwarty we wrześniu 2022 r. Wśród najemców znajdziemy takie marki, jak im.in. Lidl, Carrefour, Media Expert, Leroy Merlin, Sports Direct, CCC, Sinsay, Jula.
Strategia BIG skupia się przede wszystkim na inwestycjach w segmencie handlowym (oprócz tego gromadzi aktywa z segmentu biurowego, mieszkaniowego, logistycznego oraz odnawialnych źródeł energii). Wpisują się w nią polskie zakupy BIG.
– Te transakcje odzwierciedlają plany naszej firmy dotyczące ulokowania strategicznych aktywów w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Wejście na polski rynek jest konieczne, aby stać się znaczącym graczem rynkowym, a Polska ma duży potencjał rozwoju – mówi Hay Galis, prezes BIG.
tyle wynosiła kapitalizacja rynkowa BIG na giełdzie w Tel Awiwie na dzień 31 grudnia 2021 r.
a taka była rynkowa kapitalizacja AFI Properties
BIG jest już obecny w Europie Wschodniej poprzez AFI Properties, którego jest większościowym udziałowcem. Notowane również na giełdzie w Tel Awiwie AFI Properties działa w pięciu krajach: Izraelu, Serbii, Rumunii, Polsce i Czechach. W Polsce jako AFI Europe od kilkunastu lat funkcjonował jako deweloper mieszkaniowy. W ciągu ostatnich dwóch lat rozpoczął inwestycje w biurowce i mieszkania na wynajem instytucjonalny.