Nowy Jork zakazuje słodkich napojów

opublikowano: 05-03-2013, 09:47

Już 12 marca wejdzie w życie nowe rozporządzenie burmistrza Nowego Jorku, które zakazuje sprzedaży słodkich napojów o objętości większej niż 16 uncji (0,45 l.)

Zakazem będą objęte wszystkie napoje wysokosłodzone, niezależnie od tego czy są gazowane czy nie. Nie będzie więc można kupić dużego kubka coli, napoju energetycznego, soku owocowego, a nawet mrożonej herbaty.

Zakaz nie obejmuje natomiast alkoholi oraz napojów niskokalorycznych.

Rozporządzenie burmistrza będzie obowiązywać prawie we wszystkich miejscach, w których można obecnie kupić słodzone napoje: w kinach, restauracjach, fast-foodach, u obwoźnych sprzedawców. Spod zakazu wyjęte są jedynie supermarkety i małe sklepy spożywcze, bo one podlegają jurysdykcji stanowej, nie miejskiej.

Każde naruszenie nowego zakazu ma być karane grzywną wysokości 200 USD, ponieważ jednak na razie będzie obowiązywać 3-miesięczna karencja pierwsze mandaty mogą się pojawić najwcześniej w czerwcu.

Rozporządzenie jest nie lada wyzwaniem m.in. dla nowojorskich kin, gdzie dotąd najmniejsze sprzedawane słodzone napoje miały objętość 20 uncji, czyli 0,56 l. Wszyscy sprzedawcy napojów muszą teraz zamówić mniejsze kubki i zmienić ustawienia dystrybutorów.

Michel Bloomberg, burmistrz Nowego Jorku argumentuje wprowadzenie zakazu walką z otyłością mieszkańców miasta, z których nadwagę ma aż 58 proc. dorosłych i 40 proc. uczniów.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś, wsj.com

Polecane