Nowy szef Naszej - Klasy

KAJ
opublikowano: 26-04-2011, 17:20

Lider społecznościówek stawia na speca od zwiększania przychodów.

Miłośnik tanga argentyńskiego a przede wszystkim spec od zamieniania ruchu w sieci na duże pieniądze będzie od maja prezesem Naszej-Klasy. Po dwóch latach właściciele społecznościówki postanowili zrezygnować z usług Arkadiusza Pernala na rzecz Dominika Czarnoty. Najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce miał w lutym ponad 12 mln użytkowników, czyli o 2 mln mniej niż w najlepszych miesiącach 2010 r. To mógł być jeden z powodów podjęcia decyzji o zmianie sterów w Naszej-Klasie. Ponadto według informacji "PB", serwis wciąż zarabia miliony, ale jest znacznie mniej atrakcyjny dla reklamodawców niż Facebook. Przy czym amerykański serwis ma w Polsce o 17 proc. użytkowników mniej, ale wytycza trendy w zdobywaniu reklamodawców dostarczających wyższe marże. Nowy prezes Naszej-Klasy ma odwrócić niekorzystne trendy.

— Mamy kilka pomysłów, które są już w trakcie realizacji. System samoobsługowej reklamy rozliczanej za kliknięcie będzie wspierał projekt "Grupy", którego adresatami — oprócz użytkowników — są przedstawiciele średnich i małych firm. Zwiększymy nacisk na gry i aplikacje, te wprowadzone w zeszłym roku okazały się sukcesem — tłumaczy Dominik Czarnota.

Nowy szef społecznościówki pracuje w niej od 2,5 roku a od kilku miesięcy jest pełnomocnikiem zarządu ds. przychodów. Wcześniej pracował m.in. w Interii. Na rynku cieszy się opinią speca niuansów inżynierii finansowej w internecie.

— Dominik jest jednym z tych, którzy są na rynku reklamy w sieci od dawna. Na pewno potrafi świetnie poukładać proporcje ruchu w serwisie i jego przychodów z tego tytułu. Pytanie, jak poradzi sobie w roli zarządzającego nie tylko częścią przychodową biznesu Naszej-Klasy — komentuje Rafał Agnieszczak, właściciel grupy Społeczności. pl.

— Sytuacja na rynku jest dynamiczna, modele finansowana biznesów społecznościowych są stale przekształcane i rozwijane. Sprawdza się sukcesywna dywersyfikacja przychodów, np. reklama i mikropłatności — podkreśla Dominik Czarnota.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane