Firma, która działa w Polsce od 2004 r., dotychczas produkowała w wynajętych obiektach i dostarczyła ok. 70 systemów cargo, czyli największych urządzeń do kontroli pociągów, kontenerów czy ciężarówek, do kilku krajów Europy i Afryki Północnej. W całej Europie działa ok. 3 tys. skanerów lotniskowych i ok. 100 dużych. W Polsce na przejściach na wschodniej granicy, w portach morskich i lotniskach pracują łącznie 23 skanery firmy, w tym największy w Europie skaner pociągów towarowych w Terespolu, który umożliwia jednoczesne skanowanie na trzech torach. Nowa hala o powierzchni 6 tys. mkw. pozwoli na podwojenie mocy produkcyjnych i produkcję nawet 20 największych skanerów. Firma, zatrudniająca 90 osób, będzie szukać jeszcze 80 pracowników.
— 90 proc. produkcji trafi do UE. Popyt rośnie o 6 proc. rocznie, a w krajach stanowiących wschodnią granicę UE — nawet o 10 proc. — mówi Wang Weidong, prezes Nuctech Warsaw.
Zaznacza, że przez ostatnie kilka lat technologia bardzo się zmieniła. Dzisiejsze skanery pokazują kolorowy, trójwymiarowy obraz, rozpoznają liczbę atomową i gęstość towaru oraz alarmują, gdy znajdą coś niebezpiecznego.