Obroty w polsko-niemieckim handlu wzrosły o 8 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
14-04-2005, 19:03

Obroty w handlu między Polską i Niemcami wzrosły w 2004 roku - pierwszym roku członkostwa Polski w UniiEuropejskiej - o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim -poinformował w czwartek szef wydziału ekonomiczno-handlowego ambasady RP w Berlinie, Józef Olszyński.

Obroty w handlu między Polską i Niemcami wzrosły w 2004 roku - pierwszym roku członkostwa Polski w UniiEuropejskiej - o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim -poinformował w czwartek szef wydziału ekonomiczno-handlowego ambasady RP w Berlinie, Józef Olszyński.

    Eksport Polski do Niemiec zwiększył się w tym czasie o 0,9 proc. i wyniósł 15,9 mld euro, natomiast import z Niemiec do Polski wzrósł o 14,8 proc. do 18,8 mld euro.

    Na liście największych partnerów handlowych Niemiec Polska zajęła 12 miejsce.  Na trzech pierwszych miejscach znalazły się Francja, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania.  Ambasada oparła się na danych opracowanych przez Federalny Urząd Statystyczny w Wiesbaden.

    Olszyński zwrócił uwagę na duży wzrost eksportu w tych dziedzinach, które do czasu wstąpienia Polski do UniiEuropejskiej podlegały administracyjnym ograniczeniom. Wywóz tłuszczy roślinnych i zwierzęcych do Niemiec wzrósł o prawie 644 proc., produktów mlecznych, jaj i miodu o 383,6 proc., broni i amunicji o 164,6 proc., a żywca o 118,9 proc.

    Polskie firmy zainwestowały dotychczas w Niemczech około 540 mln euro. Największym inwestorem jest Orlen Deutschland. Paliwowy koncern nabył za 140 mln euro sieć stacji benzynowych w Niemczech Północnych.

    Jak twierdzą przedstawiciele ambasady, coraz więcej polskich firm występuje na rynku niemieckim pod własną nazwą. Do niedawna polskie firmy używały raczej logo niemieckich sieci handlowych. Oprócz Orlenu, na niemieckim rynku znane są garnitury z zakładów Bytom, buty firm Ryłko i Gino Rossi, meble z fabryk Kler czy też słodycze firm Wawel i Odra - podał wydział ekonomiczno-handlowy.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Obroty w polsko-niemieckim handlu wzrosły o 8 proc.