Ochrona sprzętu nie taka dobra

opublikowano: 09-01-2019, 22:00

Do Rzecznika Finansowego trafiają wnioski o interwencję od niezadowolonych klientów, którzy ubezpieczają swój sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego.

Co trzecia skarga dotyczy zagranicznych zakładów ubezpieczeń, działających na podstawie notyfikacji polskiego nadzorcy. Najczęściej konsumenci narzekali na firmę La Parisienne Assurancess (35 proc. skarżących), London General Insurance Company (26 proc.), Europ Assistance (20 proc.), AmTrust International Underwriters (11 proc.). Aleksandra Wiktorow, pełniąca rolę Rzecznika Finansowego, podkreśla, że rośnie też zjawisko oferowania tzw. umów serwisowych, zamiast ubezpieczeniowych. W ostatnich miesiącach częściej zgłaszali się klienci niezadowoleni z obsługi w przypadku awarii sprzętu, którzy zawarli ze sklepem umowę serwisową, a nie ubezpieczeniową. Rzecznik nie ma możliwości podjęcia interwencji. Sprawę przekazano do UOKiK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Ochrona sprzętu nie taka dobra