Czytasz dzięki

Od dziś e-faktura zamiast PDF

opublikowano: 17-04-2019, 22:00

Rząd ma nadzieję, że nowa forma wystawiania dokumentów w zamówieniach publicznych przyniesie spore oszczędności.

Od dziś przy realizacji zamówień publicznych, koncesjonowanych robót budowlanych lub usług oraz w partnerstwie publiczno-prywatnym obowiązują elektroniczne faktury. Do ich obsługi służy bezpłatna Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF). Automatyczne faktury wystawiane w wymienionych przedsięwzięciach m.in. przez organy władzy publicznej wszystkich szczebli, w tym jednostki samorządu terytorialnego, urzędy, państwowe szkoły i uczelnie oraz placówki medyczne powinny mieć odpowiedni format i już nie można wystawiać ich jako PDF.

Postać elektroniczna umożliwia ich przetwarzanie przez systemy informatyczne, bez potrzeby uczestnictwa w tym procesie pracownika. W ocenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) dzięki temu zmniejszą się koszty obsługi tych dokumentów — oszczędność może wynieść 20 proc.

Obowiązek odbierania przez zamawiających ustrukturyzowanych faktur dotyczy od dziś zamówień o wartości powyżej 30 tys. EUR. Od 1 sierpnia tego roku zostanąnim objęte wszystkie faktury. Zwolnione są z tego podmioty publiczne, które przed 18 kwietnia ogłosiły postępowania przetargowe. Jak podaje MPiT, platforma wspiera obsługę zamówienia publicznego w etapie po jego udzieleniu. Obejmuje sześć usług: zamówienie, awizo dostawy, potwierdzenie odbioru, fakturę, fakturę korygującą i notę księgową. PEF umożliwia też tworzenie e-faktur. Usługi PEF świadczy dwóch brokerów na podstawie umów zawartych z MPiT: firma Infinite IT Solutions oraz Konsorcjum PEFexpert.

Korzystanie z oferty jednego z nich nie wiąże się z koniecznością podpisywania umowy i jest w pełni darmowe.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane