Odnaleźć się na nowym rynku pracy

Materiał partnera: TOMASZ ŚLĘZAK, wiceprezes zarządu Work Service’u
18-09-2016, 22:00

KOMENTARZ WORK SERVICE, PARTNERA STRATEGICZNEGO KONKURSU „SIŁA PRZYCIĄGANIA 2016”

Na polskim rynku pracy mamy do czynienia z zupełnie nową sytuacją. Od ponad dwóch dekad nie notowaliśmy tak niskich poziomów bezrobocia, przedsiębiorcy nie mieli tak dużych problemów rekrutacyjnych, a kandydaci nie mogli przebierać w tak wielu ofertach pracy. Jednak nowe warunki powodują również dezorientację po obu stronach, zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców.

Z naszego najnowszego raportu Barometr Rynku Pracy VI wynika, że obecnie 30 proc. firm planuje realizować procesy rekrutacyjne w celu utrzymania lub zwiększenia poziomów zatrudnienia. Z drugiej strony 22 proc. pracowników planuje poszukiwanie nowego miejsca zatrudnienia. I choć te wyniki w dobie rynku pracownika nie powinny dziwić, to wyraźnie widoczne są zmiany w sposobach poszukiwania ofert pracy.

Zapytaliśmy potencjalnych kandydatów, w jaki sposób planują szukać zatrudnienia.

Wnioski? Wszystkie główne kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania. Spada zainteresowanie zarówno poszukiwaniem pracy przez znajomych, jak i za pośrednictwem kanałów online. Nadal w tyle są urzędy i targi pracy. Co ciekawe, jedynym wskazaniem mającym większy udział procentowy w stosunku do badań z początku roku jest odpowiedź „nie wiem”. To pokazuje zagubienie po stronie kandydatów, którzy w nowych warunkach nie wiedzą, jakie narzędzia najlepiej zadziałają. To wpływa również na działania rekruterów, którzy wykorzystując dotychczasowe metody, nie są w stanie docierać z podobną skutecznością do kandydatów.

Dlatego na nowym rynku pracy należy postawić na nowe strategie. Mix działań komunikacyjnych nastawionych na employer branding połączony z elementami przyjaznej i dostępnej rekrutacji nie stanowi już przewagi konkurencyjnej, a zaczyna być podstawą funkcjonowania firm. Dziś to siła przyciągania kandydatów stanowi przewagę, a tę można uzyskać, wyłącznie będąc pracodawcą pierwszego wyboru.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera: TOMASZ ŚLĘZAK, wiceprezes zarządu Work Service’u

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Odnaleźć się na nowym rynku pracy