Odzież dla dzieci na hamulcu

  • Alina Treptow
16-11-2015, 22:00

Dolar pokrzyżował Arx Equity Partners plan sprzedaży 5.10.15., a musi się liczyć z konkurencją ze strony Smyka.

Niska dzietność w Polsce odbija się czkawką producentom odzieży dziecięcej. Jacek Korpała, partner zarządzający funduszu Arx Equity Partners, informuje, że obroty 5.10.15., marki znajdującej się w portfelu funduszu od blisko 10 lat, w związku z niesprzyjającą demografią rok do roku utrzymają się na tym samym poziomie. — Liczba dzieci się nie zwiększa, trudno więc oczekiwać dużego wzrostu sprzedaży, choć są pewne segmenty rynku, które mogą liczyć na niewielką dynamikę — uważa Jacek Korpała.

Zobacz więcej

Marek Wiśniewski

Modowa fortuna

Jego zdaniem, fortuna sprzyja m.in. producentom odzieżowy modowej. Do beneficjentów można więc zaliczyć Coccodrillo, Smyka czy marki dużych sieciówek — polskie Reserved, skandynawskie H&Mczy hiszpańską Zarę. Wyniki polskich spółek, zarówno LPP, jak i Komeksu [właściciel marki 5.10.15. — red.], popsuł silny dolar. Funduszowi pokrzyżował plany podwójnie.

— Rozpoczęliśmy proces sprzedaży Komeksu, jednak silny dolar pogrążył wyniki spółki, w związku z czym postanowiliśmy odłożyć go na później. Być może do rozmów wrócimy w przyszłym roku — mówi Jacek Korpała.

Nad sprzedażą Smyka zastanawia się również grupa Empik Media & Fashion. Krzysztof Rabiański, prezes EM&F, zastrzega, że ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, szczególnie że odzieżowa spółka rozwija się bardzo dobrze.

— Zgodnie z oczekiwaniami i przyjętymi budżetami zwiększa sprzedaż i poprawia rentowność — mówi Krzysztof Rabiański. Nad ofertą dla dzieci pracuje też LPP, właściciel marki Reserved. Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes pomorskiej grupy, informuje, że od sezonu wiosna-lato 2016 planowane jest poszerzenie oferty.

— Sprzedaż odzieży dziecięcej rośnie z roku na rok o około 2 proc. Jest potencjał na wyższy wzrost — gdy okresowo wprowadziliśmy bogatszą i bardziej kolorową kolekcję, cieszyła się dużą popularnością, co przełożyło się na wyniki. Nowa oferta dla dzieci w RE Kids będzie dostępna od przyszłego sezonu. Wprowadzimy w niej kolekcję dla noworodków, poszerzymy kategorię dla 2-4-latków oraz wprowadzimy sezonową ofertę „back to school” — informuje Przemysław Lutkiewicz.

Luksusowa półka

Ofertę dla dzieci wprowadzają też marki z wyższych półek, w tym polscy projektanci mody. Przed kilkoma miesiącami linię dla najmłodszych wypuścił Łukasz Jemioł. Duże marki zastrzegają jednak, że rynek odzieży luksusowej dla maluchów jest kroplą w morzu całego rynku. Cały rynek asortymentu dla dzieci jest wyceniany na 9 mld zł, a większość przypada na odzież. Firma badawcza PMR szacuje, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie rósł średniorocznie o 4 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Odzież dla dzieci na hamulcu