Odzieżowy Solar dał plamę

  • Anna Pronińska
12-10-2012, 00:00

Po słabej wrześniowej sprzedaży i odwołaniu prognoz kurs zapikował.

O 13 proc., do 9 zł za walor spadł na czwartkowej sesji kurs odzieżowego Solara, który w kwietniu debiutował na giełdzie. To reakcja na informację spółki o odwołaniu tegorocznych prognoz, które zakładały 201 mln zł przychodów i 57,8 mln zł zysku netto. Solar tłumaczy to obniżoną skłonnością klientek do zakupów.

„Efektem jest pogorszenie sprzedaży w salonach własnych, która we wrześniu spadła o 49 proc. r/r [do 14,1 mln zł — red.]” — napisał w komunikacie prasowym Stanisław Bogacki, prezes Solaru. Wraz z pozostałymi założycielami — Marią Pyzio i Pawłem Nowakiem — prezes pośrednio kontroluje 60 proc. akcji.

Znaczącym udziałowcem (z pakietem 9,6 proc.) jest ING OFE. Zarządzający funduszem nie chciał komentować sytuacji Solara, ale z nieoficjalnych informacji wynika, że wybiera się na trudne rozmowy ze spółką. Poznański Solar podkreśla, że wrześniowe wyniki mają wyraźny związek z pogorszeniem sytuacji ekonomiczno- gospodarczej w kraju i strefie euro.

— Spółka sprzedaje odzież z wyższej półki. To rynek narażonyna wahania koniunktury. Sytuacja w kraju się pogarsza, a dynamika sprzedaży detalicznej w segmencie odzieży jest jednocyfrowa. Wskaźnik ogólnej koniunktury w handlu detalicznym był w ostatnich miesiącach na minusie i dopiero we wrześniu trochę się poprawił — mówi Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.

Na sprzedaż Solara teoretycznie mogły też wpłynąć nietrafiona kolekcja, brak odpowiedniego zaopatrzenia sklepów, problemy z cash flow czy znacząco słabszy popyt — choć inne spółki odzieżowe, jak LPP czy NG2, odnotowywały zauważalne zwyżki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Odzieżowy Solar dał plamę