Oferty GPW i NM kuszą firmy TMT

Tomasz Furman
opublikowano: 13-07-2000, 00:00

Oferty GPW i NM kuszą firmy TMT

GPW STAWIA NA TMT: Piotr Kamiński, wiceprezes zarządu GPW, proponuje krajowym spółkom działającym w branży zaawansowanych technologii wiele udogodnień. Pozostaje tylko pytanie, czy wystarczy to, by sprostać zagranicznej konkurencji? fot. MP

Polskie przedsiębiorstwa z branży TMT coraz częściej kuszone są ofertami instytucji ściśle związanych z rynkiem kapitałowym. Rywalizacja o pozyskanie klientów z tego sektora, niejednokrotnie dysponujących znacznymi kapitałami, rozgrywa się już nie tylko na krajowym podwórku, ale również na rynkach zagranicznych.

Dobrym przykładem była wczorajsza konferencja na temat „Finansowania nowej ekonomii”. Podczas jej trwania przedstawiono zarówno ofertę GPW, jak i Neuer Markt. Przy tej okazji warszawska giełda poinformowała, że chce wprowadzić takie rozwiązania, które umożliwią dostęp do rynku publicznego niemal każdej spółce, a zwłaszcza związanym z nowymi technologiami. Temu celowi ma służyć m.in. przejęcie Centralnej Tabeli Ofert.

— Nasze plany strategiczne wobec CeTO zakładają rozwinięcie na tym rynku obrotu akcjami bardzo młodych spółek IT lub dopiero powstających. Dodatkowo chcielibyśmy stworzyć rynek nieoficjalnych notowań giełdowych, gdzie nie byłoby takich ograniczeń jak na rynku publicznym — powiedział Piotr Kamiński, wiceprezes zarządu GPW.

Dodał jednocześnie, że już od 1 sierpnia powinny rozpocząć się notowania kontraktami terminowymi na indeks TechWIG, co powinno dodatkowo zwiększyć zainteresowanie inwestorów rynkiem spółek telekomunikacyjnych i informatycznych.

Konkurencyjną ofertę wobec krajowej giełdy przedstawili specjaliści z Commerzbank Securities. Ich zadaniem, Neuer Markt daje dostęp do jednej z najszerszych na świecie baz inwestorów, zapewniając jednocześnie dostęp do różnych źródeł finansowania i większą płynność. Dodatkowo jest najszybciej rozwijającym się rynkiem spółek związanych z zaawansowanymi technologiami w Europie. Nie należy się zatem dziwić, że musi on pozyskiwać emitentów z innych krajów, jeżeli ma utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu. Swoje doświadczenia na niemieckim rynku przedstawił Orad — światowy lider w opracowywaniu i produkcji technologii wideo. Niestety zabrakło prezentacji emitenta, który mógłby pochwalić się osiągnięciami na krajowej giełdzie.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Furman

Polecane