Oferty zniechęcają kandydatów

opublikowano: 13-12-2018, 22:00

Ogłoszenia o pracę niewiele się różnią, a proponowane benefity nie przyciągają już tak, jak kiedyś — wynika z badania Nielsena.Ogłoszenia o pracę niewiele się różnią, a proponowane benefity nie przyciągają już tak, jak kiedyś — wynika z badania Nielsena.

Ubiegający się o pracę nie szukają w ogłoszeniach głównie informacji o tym, jakie zarobki ci proponują na określonych stanowiskach. Oczywiście to jest ważne, ale liczą się też inne informacje. Z badania firmy analitycznej Nielsen wynika, że wysokość wynagrodzenia jest dla 59 proc. respondentów jednym z trzech najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie pracowników. Z ofert pracy kandydaci chcieliby dowiedzieć się znacznie więcej niż to, co w nich znajdują — i od tego uzależniają ewentualne zgłoszenie kandydatury. Ponadto nie wszystko, co według danej firmy wydaje się atrakcyjne, jest tak odbierane przez adresatów rekrutacji.

— Badani podkreślają, że oferowanie prywatnej opieki zdrowotnej to żaden benefit, dla nich to już standard. Tak samo traktują możliwość otrzymania karty sportowej, za którą nieraz trzeba dodatkowo dopłacać — mówi Anna Stawiska, kierownik ds. badań konsumenckich w Nielsenie.

Poza przemilczeniem w ogłoszeniu wysokości wynagrodzenia,kandydatów zniechęca też enigmatycznie opisany zakres obowiązków (brak konkretów) i brak wskazania nazwy pracodawcy, czyli ogłoszenia firm rekruterskich, w których nie ma podanego docelowego miejsca pracy. Kandydaci zauważają też, że wiele informacji jest podanych drobnym drukiem. Wiele do zarzucenia mają też rekrutacjom, do których przystępują. Negatywnie oceniają brak informacji zwrotnej po rozmowie kwalifikacyjnej. Ich zdaniem jest to przejaw braku szacunku, także do własnej firmy, bo zostawia złe wrażenie. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu