Okiełznać nerwy pracowników

04-07-2018, 22:00

Jednym z głównych problemów związanych z pracą jest stres.

W małych dawkach może on być oczywiście mobilizujący i pobudzać do działania. Jednak przekroczenie pewnego poziomu może powodować u pracowników długotrwałe zmęczenie, brak koncentracji, irytację, spadek odporności, a nawet wypalenie zawodowe. Firmy, które zwracają uwagę na ten problem, czasem wprowadzają prewencyjne zarządzanie stresem (tzw. stress management). Strategia polega na wdrażaniu indywidualnych programów, które mają zapobiegać kryzysowym sytuacjom na poziomie organizacyjnym.

W przypadku nieskuteczności tych działań, firmy decydują się na wprowadzanie kolejnych etapów zarządzania, które mają na celu przygotowanie pracowników na tego typu problem, a także obniżenie poziomu negatywnych skutków stresu.

— Punktem wyjścia powinna być dokładna analiza aktualnej sytuacji i trudności, z którymi boryka się firma, a następnie dopasowanie rozwiązań do jej możliwości. Po zbadaniu sytuacji może okazać się, że zespół nie pracuje efektywnie z powodu rozpraszaczy — np. telefonów, które odrywają od zadań, lub nadmiernego hałasu wynikającego z otwartej przestrzeni biura. Czasem wystarczy więc wprowadzić kilka zmian — chociażby wydzielić miejsce do rozmów, by poprawić zarówno komfort pracowników, jak i ich produktywność — radzi Sylwia Tomczak z Mikomax Smart Office. © Ⓟ

22 proc. Taki odsetek Polaków przyznaje, że odczuwa stres w pracy każdego dnia – wynika z raportu „Workforce View in Europe 2017”, zrealizowanego przez ADP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Okiełznać nerwy pracowników