Oknoplast celuje w miliard

Bartłomiej Mayer
opublikowano: 19-06-2018, 22:00

Producent okien chce w przyszłym roku rozpocząć rozbudowę podkrakowskiej fabryki i zwiększyć jej moce produkcyjne o 30-40 proc.

Oknoplast to największy polski producent plastikowych okien. Jego skonsolidowane przychody w tym roku mają sięgnąć 700-720 mln zł. Trzy czwarte pochodzi z eksportu, głównie do Niemiec, Włoch i Francji.

Zobacz więcej

Fot. Grzegorz Kawecki

— Chcemy, by w 2021 r. przychody sięgnęły ok. 1 mld zł — deklaruje Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu.

Firma chce osiągnąć ten cel m.in. dzięki rozbudowie mocy produkcyjnych w fabryce w Ochmanowie pod Krakowem. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku, i docelowo w 2020 r. zwiększyć zdolności produkcyjne fabrykio 30-40 proc. Oknoplast zamierza wydać na inwestycję ok. 40 mln zł, z czego 30 mln zł miałoby być przeznaczone na automatyzację procesów produkcyjnych. Spółka sfinansuje projekt z funduszy własnych, kredytu i leasingu. Obecnie w trzech fabrykach Oknoplastu przy produkcji pracuje ok. 1,4 tys. osób (łączne zatrudnienie wynosi ok. 1,8 tys.). Dzięki zwiększeniu automatyzacji rozbudowa zakładu pod Krakowem zwiększy zatrudnienie tylko o ok. 10 proc. Zysk netto firmy sięga 7-8 proc. przychodów. Według prezesa, taki poziom marżowości jest satysfakcjonujący i powiem być utrzymany w przyszłości także przy rosnących przychodach. Zagrożeniem są rosnące koszty pracy i surowców.

— Płace to obecnie 15 proc. ogólnych kosztów — mówi szef Oknoplastu.

W związku z sytuacją na rynku pracy spółka podnosi pensje o 5-7 proc. rocznie. W zeszłym roku istotnie zwiększyły się również koszty zakupu surowców używanych przez fabryki Oknoplastu, m.in. stali czy aluminium. Prezes liczy się z tym, że i w tym roku trzeba będzie więcej płacić za surowce.

— Spodziewam się, że w tym roku aluminium może podrożeć o kolejne 10 proc., PCV o ok. 7 proc., ale ceny szkła ustabilizują się — mówi Mikołaj Placek.

Oknoplast nie planuje na razie żadnych akwizycji. Jeśli już do nich dojdzie, to nie w Europie, gdzie firma ma sieć sprzedaży w 13 krajach, lecz poza nią.

— Mamy już certyfikaty umożliwiające sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Myślimy o pojawieniu się na rynkach Ameryki Północnej, a potem Południowej — mówi Mikołaj Placek. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Oknoplast celuje w miliard