Okocim wywoła ferment
Premiera „Gwiezdnych wojen — Mroczne Widmo” odbędzie się dopiero 17 września. Starcie w segmencie piwnym już się rozpoczęło. Od połowy sierpnia na ekranach kin wyświetlana jest stylizowana na Gwiezdne wojny, reklama Okocimia. Występujące w niej nazwy łudząco przypominają marki znanych marek piwa.
Tak, jak na początku Gwiezdnych wojen, na kinowym ekranie pojawia się krótkie streszczenie panującej na chmielowym rynku sytuacji. Reklama donosi, że „dawno dawno temu, w galaktyce księżniczki Piwonii nastał czas wojny. Rycerze z planety E-Beron zmagali się z imperium Helviusa, a wojska KapsloPei przybyły do mgławicy Małego Żubra, by wziąć żywcem Lorda Varka. Aby zakończyć ferment w galaktyce księżniczka Piwonia wzywa na pomoc Puszkona Pierwszego Mocnego...”. Z ciemności wynurza się ogromna puszka Okocimia. Reklama kończy się napisem „Niech Mocne będzie z Tobą”.
— W żadnym wypadku nie jest to reklama porównawcza. Uważny obserwator może się gdzieś w tle doszukać analogii do polskiego rynku piwa. Nie jest on jednak opisany w sposób złośliwy, raczej żartobliwy. Co prawda nasz „Puszkon Pierwszy Mocny” wychodzi na pierwszy plan i jawi się jako bohater, ale wszyscy jesteśmy członkami jednego fermentu — tłumaczy Włodzimierz Czausow z Okocimia.
Reklama jest pokazywana w 61 kinach w całym kraju.
— Taką ciekawą reklamę na pewno obejrzę. Później zastanowimy się nad reakcją — żartuje Jolanta Kazimierska z Warki.
Przedstawiciele innych browarów również nie widzieli reklamy, acz są nią bardzo zainteresowani.