Firma KAJ, działająca od lat na styku innowacji i ekologii, zdobyła uznanie na rynkach krajowym i międzynarodowym. Jej sztandarowe produkty – butelki typu roll-on z kulkami oraz bezpieczne opakowania farmaceutyczne – stały się synonimem jakości. Firma regularnie promuje swoje osiągnięcia na prestiżowych targach we Francji, Niemczech i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, budując nie tylko markę, ale również pozytywny wizerunek regionu, z którego pochodzi.
Innowacje w produkcji opakowań
KAJ systematycznie wprowadza innowacje wspierające rozwój zrównoważonej produkcji. Firma zredukowała wagę opakowań o 5-25 proc., zachowując ich funkcjonalność, i obniżyła zużycie energii o 25-30 proc. dzięki technologii hybrydowej. Produkcja jest w dużym stopniu zautomatyzowana, co zwiększa jej wydajność.
– Wszystkie nasze produkty mogą zostać poddane recyklingowi, a część z nich zawiera recyklat PCR. Jesteśmy w pełni gotowi na wdrożenie unijnego rozporządzenia PPWR w 2026 r. – mówi Andrzej Janowski, prezes KAJ.
Firma uczestniczy także w programie Operation Clean Sweep, który zapobiega przenikaniu mikroplastiku do środowiska.
KAJ posiada certyfikaty jakości i środowiskowe, m.in. ISO 9001, 15378 i 14001. Wyróżniono ją także srebrną odznaką EcoVadis. W 2024 r. spółka opublikowała dane o emisjach z zakresu 1 i 2 oraz przedstawiła plan ich redukcji do 2030 r.
Współpraca dla środowiska
KAJ aktywnie współpracuje z międzynarodowymi partnerami, uczestnicząc w projektach wspierających ochronę środowiska i rozwój nowych materiałów. W ramach projektu NENU2PHAR realizowanego w konsorcjum Bio-Based Industries uczestniczącego w programie EU Horizon 2020 firma brała udział w opracowaniu oraz testowaniu zaawansowanych materiałów bioplastikowych o lepszym profilu środowiskowym.
Projekt, obejmujący 17 partnerów z 7 krajów Unii Europejskiej, zyskał uznanie, m.in. w magazynie „Science et Vie”. Współpraca ta dowodzi, że KAJ nie tylko kreuje innowacje lokalnie, ale także wpływa na globalne standardy w branży ekologicznych materiałów.
Dobrostan dla wszystkich
KAJ angażuje się w działania na rzecz lokalnych społeczności, wspierając m.in. chór Our Voice oraz dziecięce i młodzieżowe drużyny piłkarskie. Pracownicy firmy biorą udział w akcjach takich jak Szlachetna Paczka czy WOŚP.
Dbałość o zespół to również priorytet. Od pierwszego kwartału 2025 r. spółka testuje system Work-Life Balance, który skraca tydzień pracy do 4 dni (32 godziny tygodniowo). Celem tej inicjatywy jest zwiększenie komfortu naszych pracowników oraz wsparcie równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym.
– Chcemy, by nasi pracownicy mieli więcej czasu dla siebie i bliskich – podkreśla Andrzej Janowski.
Firma KAJ to przykład przedsiębiorstwa, które łączy nowoczesne technologie z odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną, przekuwając te wartości na trwały sukces.



