Opel zwiększy sprzedaż w Chinach

WST
08-06-2012, 13:08

Należący do koncerny General Motors, niemiecki Opel jest w stanie zwiększyć wolumen sprzedaży w Chinach nawet sześciokrotnie, poinformował Karl-Friedrich Stracke, dyrektor generalny Opla, pisze Reuters.

Taką deklarację wiązać można z kurczeniem się rodzimego rynku.

Cel Opla jest jednak niewielki w porównaniu do 2,55 mln pojazdów jakie „spółka matka’ sprzedała w Chinach w 2011 r. Plan zakładający sprzedaż 30 tys. aut marki Opel w Państwie Środka rocznie to zaledwie 1/10 wolumenu GM sprzedanego tylko w kwietniu.
W minionym roku sprzedaliśmy około 5 tys. aut. Chcemy zwiększyć sprzedaż krok po kroku do 10, 20 a nawet 30 tys. sztuk – powiedział Stracke w wywiadzie dla dziennika Handelsblatt.

Spółka planuje ruszyć też ze sprzedażą Opla na australijskim rynku w czwartym kwartale 2012 r.

W 2011 r. na europejskim rynku (w ty, w Rosji i Turcji) niemiecki Opel (w Wlk. Brytanii  pod marką Vauxhall) znalazł nabywców na ponad 1,21 mln pojazdów.
Stracke zaprzeczył jakoby  Opel wspólnie z Vauxhallem stracili 14 mld USD w ciągu minionych dziesięciu lat.

To nie są prawdziwe dane, ponieważ obejmują również wyniki GM Europe, w tym upadłego szwedzkiego Saaba. Również obejmują fabrykę części GM w Strasburgu –wyjaśnia szef Opla.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Opel zwiększy sprzedaż w Chinach