Opera łączy

Karolina GuzińskaKarolina Guzińska
opublikowano: 2016-06-28 22:00

Co łączy Jerzego Maksymiuka i Sebastiana Karpiela-Bułeckę? Albo Zofię Posmysz i Wiolettę Chodowicz?

Odpowiedź poznaliśmy 31 maja podczas ogłoszenia repertuaru Teatru Wielkiego — Opery Narodowej na sezon 2016/17. Zapowiedziano siedem premier — m.in. oper „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta i „Goplana” Władysława Żeleńskiego — 27 tytułów spektakli, koncerty, wystawy, projekty edukacyjne, nowe prace młodych choreografów.

Spotkanie odbyło się pod hasłem: Opera łączy. Bo jest forum dialogu, wymiany myśli, idei. Łączy wielość w idealną całość, w widowisko kształtów, barw i dźwięków. Daje możliwość odbioru wieloma zmysłami. Nie zna międzynarodowych i kulturowych podziałów. Jest wielopłaszczyznowym spotkaniem: koncepcji reżysera lub choreografa z wizją scenografa, dyrygenta z solistą, artysty z krytykiem, konkretu z symbolem, słowa z muzyką i najważniejsze — spotkaniem widza ze sztuką.