OPIS1-Alcatel oczekuje słabej sprzedaży w I kw. 2002

Reuters
opublikowano: 31-01-2002, 10:58

(Depesza uzupełniona o dodatkowe informacje i komentarze szefa spółki) PARYŻ (Reuters) - Francuski producent sprzętu telekomunikacyjnego Alcatel zakończył 2001 rok stratą netto w wysokości 4,96 miliarda euro oraz zapowiedział, że spowolnienie w branży będzie trwać jeszcze przez kilka miesięcy. W czwartym kwartale 2001 roku przychody ze sprzedaży koncernu spadły o 20 procen

(Depesza uzupełniona o dodatkowe informacje i komentarze szefa spółki)

PARYŻ (Reuters) - Francuski producent sprzętu telekomunikacyjnego Alcatel zakończył 2001 rok stratą netto w wysokości 4,96 miliarda euro oraz zapowiedział, że spowolnienie w branży będzie trwać jeszcze przez kilka miesięcy.

W czwartym kwartale 2001 roku przychody ze sprzedaży koncernu spadły o 20 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2000 roku i wyniosły 6,77 miliarda euro. Spowodowało to stratę operacyjną na poziomie 368 milionów euro wobec 832 miliardów euro zysku operacyjnego rok wcześniej.

Alcatel, który w zeszłym roku ograniczył zatrudnienia o 33.000 osób, aby zneutralizować wpływ słabego na rynku, oznajmił, że spodziewa się, iż w pierwszym kwartale 2002 roku sprzedaż spadnie o około 30 procent.

Równocześnie już od drugiego kwartału przychody powinny zacząć rosnąć,co pozwoli koncernowi zakończyć 2002 rok zyskiem operacyjnym.

"Spodziewamy się, że 2002 rok będzie trudny. W porównaniu z czwartym kwartałem, gdy sprzedaż wzrosła o 20 procent wobec poprzednich trzech miesięcy, oczekujemy że spadnie ona w pierwszym kwartale o około 30 procent" - napisał w komunikacie prezes spółki Serge Tchuruk.

Z powodu znacznych kosztów restrukturyzacji, które w całym roku wyniosły 2,12 miliarda euro, strata na akcję w czwartym kwartale wyniosła 1,28 miliarda euro.

Jednak rynek pozytywnie odebrał informacje o zmniejszeniu zadłużenia Alcatela do 2,66 miliarda euro z około czterech miliardów euro, a akcje spółki wzrosły o blisko cztery procent.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Polecane