OPIS1-Rośnie optymizm przedsiębiorców wEuropie

Reuters
opublikowano: 04-01-2002, 11:39

(Depesza uzupełniona o dodatkowe szcegóły i komentarz) LONDYN (Reuters) - W grudniu sektor usług strefy euro czwarty miesiąc z rzędu przeżywał regres, jednak przedsiębiorcy stają się bardziej optymistyczni, wynika z opublikowanej w piątek ankiety. Indeks aktywności przedsiębiorstw w stefie euro, opracowywany na zlecenie agencji Reuters, wzrósł do 49,2 punktu w grudniu z 46,9

(Depesza uzupełniona o dodatkowe szcegóły i komentarz)

LONDYN (Reuters) - W grudniu sektor usług strefy euro czwarty miesiąc z rzędu przeżywał regres, jednak przedsiębiorcy stają się bardziej optymistyczni, wynika z opublikowanej w piątek ankiety.

Indeks aktywności przedsiębiorstw w stefie euro, opracowywany na zlecenie agencji Reuters, wzrósł do 49,2 punktu w grudniu z 46,9 punktu w listopadzie. Tym samym zbliżył się on do kluczowego poziomu 50 punktów, który oddziela rozwój od regresu.

Wynik przewyższył prognozy analityków, którzy prognozowali wzrost indeksu do 47,4 punktu.

Z ankiety przeprowadzonej wśród 2000 firm wynika, że sektor rozwijał się w niewielkim tempie we Francji i Włoszech. Sytuacja nie poprawiła się natomiast w Niemczech.

"Ponownie znaczna część uczestników ankiety spodziewa się, że recesja w Niemczech będzie trwać w 2002 roku, co negatywnie odbije się na ich wynikach" - poinformowała w komunikacie NTC Research, firma która przeprowadziła badania.

Sektor usług dostarcza 60 procent PKB europejskiej gospodarki.

Poziom optymizmu co do przyszłego rozwoju sytuacji gospodarczej w Europie wzrósł o 3,2 punktu do najwyższego od czterech miesięcy poziomu 58,9 punktu.

Indeks Menedżerów Logistyki (PMI) dla branży wytwórczej strefy euro wzrósł w ostatnim miesiącu poprzedniego roku do 44,1 punktu z 43,6 punktu w listopadzie i powyżej rekordowo niskiego poziomu 42,9 punktu z października.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Polecane