Oponeo ostro przyspiesza

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2021-08-23 12:56

Grupa Oponeo.pl sprzedała ponad 1,8 mln opon. Dzięki temu oraz niezłym wynikom spółek zależnych wypracowała ponad 64-procentowy wzrost zysku.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile wyniósł zysk grupy Oponeo.pl w I półroczu 2021 r.
  • jakie plany ma zarząd grupy na drugą połowę roku

W pierwszym półroczu 2021 r. grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 622 mln zł. To o 35 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r., kiedy wynik otarł się o 460 mln zł. Główną siłą napędową grupy pozostaje sprzedaż opon. Przychody z tej działalności wyniosły w analizowanym okresie ponad 481 mln zł (+19 proc. r/r ).

Zysk netto grupy wyniósł w pierwszym półroczu 2021 r. ponad 22,2 mln zł, a to o 64,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

W ciągu sześciu miesięcy do klientów w Polsce i na innych rynkach (Wielka Brytania, Niemcy, Włochy) trafiło za pośrednictwem grupy nieco ponad 1,8 mln opon (+7,2 proc. r/r) oraz 83 tys. felg (+47 proc.).

Niezły wynik osiągnięty w pierwszym półroczu nie jest wyłącznie zasługą polskiej i zagranicznej sprzedaży opon. Do wypracowania wzrostu przychodów i zysku przyłożyła się również działalność spółek zależnych działających w innych branżach. Wchodząca w skład grupy spółka Rotopino.pl (sprzedaż elektronarzędzi i narzędzi) zanotowała przychody na poziomie 62,2 mln zł, a zajmująca się handlem rowerami spółka Dadelo - blisko 42 mln. zł.

Zarząd grupy podkreśla, że poprawie wyników sprzyja rozwój e-commerce. Ten kanał sprzedaży odegrał w ostatnim czasie w światowej gospodarce kluczową rolę w obliczu kryzysu, zwiększonego reżimu sanitarnego oraz twardego lockdownu. To jeden z powodów, dla których Oponeo zamierza się najbliższym czasie skoncentrować na inwestycjach poszerzających jego możliwości logistyczne (automatyzacja procesów wydawania towarów).

- Poza umacnianiem pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju przez dalszy rozwój sprzedaży i optymalizacją sprzedaży na rynkach zagranicznych zamierzamy rozwijać projekty e-commercowe realizowane przez spółki zależne i stowarzyszone, w tym spółkę LAM , która uruchomiła w I półroczu 2021 r. sprzedaż metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego Edrabiny.pl – podsumowuje Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.