Pomimo wakacji w branży startupowej panuje gorący okres.
W kilku polskich akceleratorach trwa właśnie rekrutacja, czyli poszukiwania najciekawszych rozwiązań, które można rozwinąć i być może także wdrożyć we współpracy z dużymi podmiotami. W poszukiwania włączył się Orange Polska, który podjął współpracę z akceleratorem Idea Global. Wspólnie będą szukały start-upów, które działają w dziedzinach M2M i internetu rzeczy, finansów i obsługi klienta. Start-upy, które wystartują w programie, mogą zyskać 200 tys. zł dofinansowania i kolejne 50 tys. zł w usługach — to w ramach programu Scale Up, do którego należy Idea Global. Termin zgłoszeń upływa 31 lipca 2017 r.

— Orange oferuje możliwość globalnego rozwoju z wykorzystaniem zasobów firmy. Ponadto wnosi do programu wiedzę ekspertów m.in. z takich dziedzin, jak IT, marketing, sprzedaż, finanse, a także doświadczenie w rozwijaniu start-upów zdobyte w ramach akceleratora Orange Fab — mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Poza tym Orange nie wyklucza, że w indywidualnych przypadkach może wesprzeć start-up własnymi pieniędzmi. Projekt nie przewiduje możliwości zaangażowania telkomu w kapitał zakładowy firm.
— W przypadku produktów, które Orange oceni jako wartościowe, możliwa jest jednak współpraca w ramach Orange Digital Venture, poza projektem Scale Up — mówi rzecznik.
Orange Polska ma już doświadczenie we współpracy ze start-upami. W ramach Orange Fab, który od 3 lat działa na polskim rynku, akcelerację przeszło 21 firm z Polski i ze Wschodu. Udział w programie przyniósł kilka wdrożeń. Celem akceleratora Idea Global jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych korporacji. Akcelerator planuje rozwinięcie co najmniej 20 projektów.
Podpis: Grzegorz Suteniec