Orange Polska planuje wypłacić dywidendę dopiero w 2022 r.

opublikowano: 20-05-2021, 08:02

Orange Polska nie planuje wypłacić dywidendy w 2021 r. Ma natomiast taki zamiar w 2022 r.

"Biorąc pod uwagę niepewność związaną z brakiem publikacji warunków aukcji częstotliwości pasma 5G oraz końcowych zapisów dotyczących regulacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, w dniu 19 maja 2021 roku Zarząd Orange Polska podjął uchwałę w sprawie przeznaczenia całego zysku Spółki za 2020 rok na kapitał rezerwowy oraz niewypłacania dywidendy w 2021 r.“ - podano w komunikacie.

Jak dodano, zarząd jest przekonany że Orange Polska “jest na właściwej drodze do powrotu do trwałego wynagradzania akcjonariuszy”.

Dlatego zadeklarowano wypłatę dywidendy w wysokości 0,25 zł na akcję w 2022 r. z zysków za 2021 rok, pod warunkiem, że wskaźnik dług netto/EBITDAaL nie przekroczy poziomu 2,1x uwzględniając wynik aukcji na pasmo 5G.

Zarząd przedstawi politykę dywidendową podczas aktualizacji strategii zaplanowanej na 28 czerwca 2021 r.

“Mamy mieszane uczucia w związku z powyższym ogłoszeniem. Z jednej strony zarząd deklaruje powrót do dywidendy, co świadczy o poprawie kondycji spółki. Z drugiej strony spodziewaliśmy się wypłaty w tym roku w wysokości 0,25 zł. Zarząd odłożył jednak płatność na przyszły rok, wskazując na ryzyko aukcji 5G. Rzeczywiście, nadchodząca aukcja 5G jest czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę decydując się na dywidendę. Stąd zapowiedź Orange Polska powinna być zrozumiała dla inwestorów. Co ważne, poziom 2,1x długu netto/EBITDAaL nadal daje duży komfort na zbliżającej się aukcji 5G” - komentują analitycy BM mBanku.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane