Orange pomoże start-upom zawojować świat

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2017-03-10 15:19
zaktualizowano: 2017-03-10 15:32

Obsługa klienta z wykorzystaniem systemów sztucznej inteligencji, aplikacja do nauki języka obcego z native speakerem czy platforma do zlecania zadań w terenie – Orange Polska wybrał grupę start-upów, którym pomoże w rozwoju.

Dziewięć start-upów będzie mogło liczyć na wsparcie Orange Polska. Finaliści czwartej edycji programu akceleracyjnego Orange Fab będą pracować nad rozwojem swoich produktów i wspólną z operatorem telekomunikacyjnym ofertą. Wybrane cztery projekty zostaną dodatkowo dofinansowane łączną kwota 70 tys. zł. 

Uczestnicy czwartej edycji programu Orange Fab. W sumie wybranych zostało dziewięć innowacyjnych projektów.
www.biuroprasowe.orange.pl

- Nowatorskie, niekonwencjonalne pomysły często powstają w małych firmach. Dla nas współpraca z nimi to zastrzyk nowej energii, świeże spojrzenie i pomysły na wykorzystanie technologii. Natomiast dla start-upów to dobra lekcja dojrzałego biznesu – zaznacza Piotr Muszyński, wiceprezes ds. strategii i transformacji w Orange Polska. 

W tym roku do akceleratora Orange Fab dołączyły spółki: TakeTask, oferująca platformę, której użytkownicy mogą się wcielić w rolę tajemniczego klienta, Applica (buduje system automatyzujący procesy biznesowe, bazujący na sztucznej inteligencji), Wandlee (sztuczną inteligencję wykorzystuje w obszarze marketingu, obsługi klienta i sprzedaży). Na liście finalistów programu są również Tutlo, zespół rozwijający aplikację do nauki języka obcego z native speakerem, firma Dotsens (tworzy system lokalizacji pojazdów),  Lerta (optymalizacja zużycia energii), Treesat.io (platforma łącząca rynek usług z internetem rzeczy), a także start-up 8Q (działa w segmencie IoT) oraz spółka Tosend (system eliminujący konieczność wydruku faktur).