Przychody telekomu wzrosły o 2 proc. do 2,76 mld zł, a zysk netto wyniósł 55 mln zł. Spółka nie podała porównywalnego wyniku netto z II kwartału 2018 r. (czyli wg MSSF 16). Według danych raportowanych (MSR 17) spółka zanotowała wówczas 16 mln zł straty netto.

Poprawę EBITDA spółka tłumaczy poprawą trendu marży bezpośredniej (różnica pomiędzy przychodami a kosztami bezpośrednimi) oraz korzystnym wpływem transformacji biznesu: koszty pośrednie spadły o 3 proc. rok-do-roku (z uwzględnieniem zysków ze sprzedaży aktywów wyższych o 41 mln zł).
Wzrost przychodó to natomiast konsekwencja wysokiej dynamiki wzrostu przychodów z usług konwergentnych, usług IT i integracyjnych oraz sprzedaży sprzętu, poprawy trendu przychodów z usług wyłącznie komórkowych. Jednocześnie podkreślono utrzymującą się presję w obszarze usług tradycyjnych.
- Drugi kwartał był szczególnie ważny dla Orange Polska i całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Realizując nastawioną na wartość strategię „więcej za więcej” zmieniliśmy ceny większości usług dla klientów indywidualnych. Wprowadziliśmy zmiany w cennikach jako pierwsi na rynku - mówi Jean-Francois Fallacher, prezes Orange Polska.
