Czytasz dzięki

Orange zastąpi Ideę 19 września

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-09-2005, 11:51

19 września nastąpi wprowadzenie marki Orange na polski rynek - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej prezes Telekomunikacji Polskiej SA Marek Józefiak. Marka Orange zastąpi markę Idea.

19 września nastąpi wprowadzenie marki Orange na polski rynek - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej prezes Telekomunikacji Polskiej (TP) SA Marek Józefiak. Marka Orange zastąpi markę Idea.

    "Naszym celem jest bycie największym operatorem komórkowym w Polsce" - powiedział Józefiak. Dodał, że ma to nastąpić w przyszłym roku.

    Obecnie, w Polsce operatorem numer jeden jest Polska Telefonia Cyfrowa, operator Ery i Heyah. Na koniec czerwca 2005 r. PTK Centertel, operator Idei, miał ponad 8,6 mln klientów i 33,3-proc. udział w rynku. Według Józefiaka, liczba klientów Orange ma przekroczyć 9 mln na koniec tego roku.

    Zdaniem Józefiaka, koszty zmiany marki Idea na Orange, jakie ma ponosić PTK Centertel w postaci opłaty licencyjnej (1,6 proc. rocznych przychodów operatora), zostaną zrekompensowane przez wspólne zakupy telefonów komórkowych oraz infrastruktury. Udziałowcy PTK Centertel to TP (66 proc.) oraz France Telekom (34 proc.)

    Józefiak poinformował także, że w drugiej połowie października TP przestawi strategię rozwoju na najbliższe lata. Tego dnia też spółka ma poinformować, czy zamierza odkupić od FT udziały w PTK Centertel.

    Dyrektor generalny PTK Centertel Jean-Marc Vignolles powiedział, że wprowadzenie marki Orange pozwoli spółce wykorzystywać jej międzynarodowe doświadczenie. "Jestem pewien, że nowa marka pomoże nam uzyskać pozycję lidera na polskim rynku telefonii komórkowej" - zaznaczył.

    Dodał, że PTK Centertel zgodnie z harmonogramem uruchomi do 10 października usługę zatrzymania numeru przy zmianie operatora. Ma nadzieję, że w ten sposób PTK łatwiej pozyska klientów z sieci konkurencyjnych.

    Członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Iwona Kossmann poinformowała, że Orange wprowadza nowe marki dla poszczególnych rodzajów swoich usług. Usługa abonamentowa będzie się nazywać Twój Plan, pre-paid - Orange Go. Natomiast usługa transmisji danych, opierająca się na technologii EDGE (umożliwiającą przesył danych wolniejszy niż w technologii UMTS, ale szybszy niż w tradycyjnej telefonii komórkowej) została nazwana Twój Internet.

    Pozostali operatorzy komórkowi świadczą już usługi transmisji danych w oparciu o telefonię trzeciej generacji UMTS. Jak powiedział PAP Vignolles, PTK Centertel zamierza do końca roku uruchomić komercyjne UMTS. "Zastanawiamy się nad tym, czy uruchomimy transmisje danych czy także usługi głosowe" - powiedział Vignolles.

    Orange jako marka powstała w Wlk. Brytanii w 1994 roku. Obecnie działa w 16 państwach (m.in. we Francji, Szwajcarii, Rumunii, Słowacji, Holandii) i ma ponad 56,1 mln klientów (bez Polski). Orange została przejęta przez FT w sierpniu 2000 roku. W ubiegłym roku Orange miała 19,67 mld euro dochodów (wzrost o 10,4 proc. w porównaniu z 2003 rokiem).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane