Orlen skończył, Echo zaczyna sprzedaż obligacji

opublikowano: 19-09-2017, 22:00

Od środy 20 września DM PKO BP przyjmować będzie zapisy na obligacje serii F dewelopera. Wartość oferty to 125 mln zł

Kto chce zarobić, musi się raczej pospieszyć. Termin zakończenia zapisów wyznaczono co prawda dopiero na 27 września, ale jeśli pula wyczerpie się wcześniej, subskrypcja zostanie natychmiast zakończona. W czerwcu papiery o wartości 100 mln zł inwestorzy wykupili już pierwszego dnia. Obligacje są pięcioletnie, ich oprocentowanie jest zmienne i wynosi WIBOR6M powiększony o 2,9 proc. marży w skali roku. Deweloper nie będzie miał opcji przedterminowego wykupu.

— Właściwym punktem odniesienia do oceny warunkównowej emisji publicznej, jest porównanie jej do dobrze przyjętej emisji czerwcowej. Oferowane oprocentowanie nie zmieniło się, ale wydłużenie okresu spłaty o rok jest niczym innym jak wprowadzeniem ukrytej obniżki marży. Dla emisji publicznych obecnych na Catalyst różnica między rentownościami obligacji zapadającymi o kilkanaście miesięcy później sięga zwykle 10-20 pkt. baz. Dobrym materiałem do porównań mogą być pięcio— i sześcioletnie emisje Kruka — za te o dłuższym terminie wykupu windykator oferował 10 pkt baz. wyższą marżę — mówi Emil Szweda z portalu obligacje.pl. Jak podkreśla ekspert, inwestorzy nie powinni jednak narzekać.

— Popyt na czerwcową emisję Echa był tak duży, że utrzymanie warunków emisji w kolejnej ofercie byłoby grzechem rozrzutności. Utrzymanie oprocentowania to w tej sytuacji hojna oferta, a kto będzie chciał skrócić inwestycję do czterech lat, zapewne będzie mógł bez przeszkód to uczynić — dodaje Emil Szweda. Jak podkreśla, obligacje Echa pochodzące z publicznych emisji należą do najpłynniejszych na rynku. Na Catalyst notowanych jest dziewięć serii obligacji Echa, z czego dwie (ECH0318 i ECH0418) to emisje publiczne przeprowadzone przed trzema laty (gdy Echo było jeszcze nieco inną spółką i z innymi akcjonariuszami), a jedna (ECH0721) to emisja publiczna przeprowadzona przed wakacjami.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane