OT Logistics kupuje Hartwig

opublikowano: 01-08-2013, 08:05

Dzięki akwizycji spedytora z Gdyni giełdowa spółka umocni pozycję na rynku przewozu kontenerów.

Carl Hartwig w połowie XIX wieku otworzył w Gdyni garbarnię. Szybki rozwój regionu spowodował jednak wzrost popytu na usługi transportowe. Przebranżowił się więc i zbudował spółkę, która dziś nosi nazwę Hartwig Gdynia. Jej udziały właśnie przejmuje notowana od niedawna na stołecznym parkiecie spółka OT Logistics. Właśnie podpisała wstępną umowę nabycia 37,5 proc. akcji gdyńskiej firmy. Reszta należy do skarbu państwa, pracownikóworaz samej spółki. Docelowo OT Logistics planuje przejąć 75 proc. akcji przedsiębiorstwa.

— Czekamy jeszcze na zgodę rady nadzorczej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów — mówi Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. Spółka dotychczas miała mocną pozycję na rynku drobnicowym, natomiast przejęcie Hartwiga Gdynia pozwoli jej rozwinąć działalność w transporcie kontenerów.

— Spodziewam się, że w I kwartale przejmiemy Bałtycki Terminal Drobnicowy w Gdyni. Liczymy też na uruchomienie terminalu w Gdańsku — wylicza Piotr Chajderowski.

Spółka inwestuje też w terminale przeładunkowe w portach Szczecin-Świnoujście. W sumie na budowę baz i akwizycje może wydać 200 mln zł z własnych funduszy, kredytów i IPO, z której otrzymała niedawno 30 mln zł. OT Logistics to dawna Odra Trans, której podstawową działalnością był transport rzeczny. Jednak brak możliwości transportu towarów Odrą zmusił spółkę do zmiany rynku i nazwy. Dziś w Polsce prowadzi działalność w transporcie lądowym i morskim oraz zajmuje się przeładunkiem towarów. Biznes żeglugowy kontynuuje w Niemczech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu